به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

persian electronic library بوسه در تاریکی- کوشیار پارسی

 
 

Sent to you by باقر كتابدار via Google Reader:

 
 

via کلمات by اکبر سردوزامی on 5/23/10

یک بار تقریباً دو سال پیش نوشتم از خواندن این رمان کیف کردم. حالا که دارد در رادیو زمانه منتشر می شود دلم نیامد که دوباره ننویسم: یکی از لذت بخش ترین رمان های ایرانی است؛ به شرط آن که خواننده بتواند از اخلاقیات مرسوم فاصله بگیرد؛ به شرط آن که از دیدن کلماتی از خانواده ی کیر و کُس، که توی شلوار همه ی مردها و زن هاست، رم نکند؛ به شرط آن که از همراهی با خالی بندترین راوی ِ داستان ِ فارسی جا نخورد؛ و به شرط آن که اسم کوشیار پارسی را در این رمان به حساب تکنیک رمان نویسی بگذارد که در واقع یک جور بیلاخ دادن غیر مستقیم ِ«کاملاً مستقیم» به خالی بندان فرهنگی است که همیشه چهره ای فرهیخته از خود تصویر می کنند؛ و به شرط آن که طنز ِ جمله هایی از این دست را با لمپن بودن راوی ِ رمان (که لمپن هم هست) قاطی نکند: «همه ی زن ها کُس شون بو می دهد الا زن خودم»

کوشیار پارسی یکی از پُر کارترین نویسندگان ایرانی است. خوب یا بد، مُدام می نویسد، ترجمه می کند، نظر می دهد، با این و آن مصاحبه می کند. اما اگر هیچ چیز دیگری به جز همین رمان ننوشته بود، باز هم من یکی فراموشش نمی کردم. (من فقط 180 صفحه از این رمان را خوانده ام – قبلاً هم نوشتم – چون ترسیدم بعد از آن تکراری شود و لذتی را که برده ام ضایع کند. یعنی دلیل ادامه ندادن آن از ترس خودم بود؛ آخه تا صفحه ی 180 که من خواندم محشر بود و به قول قدیمی ها مثل خر کیف کردم و قاه قاه خندیدم.  خالی بندی های راوی اش شاهکار است! الان هم که یادم می آید چپ و راست به این و آن امضا می دهد قاه  قاه می خندم. هنوز از سیگار روشن نکردنش که هزار بار تکرار می شود کیف می کنم.)

متن کامل رمان در سایت او


دسته‌ها:یادداشت

 
 

Things you can do from here:

 
 

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
 
براي قطع اشتراك :
persianebooks-unsubscribe@googlegroups.com
 
با توجه به هماهنگي به عمل آمده با خوانندگان محترم،مطالب وكتابهاي با جهت گيري ضد دولتي وديني براي اين گروه ارسال نخواهد شد
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما موضوع نامه را نيزبطور كامل ذكر كنيد
 
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به تداوم کار ما نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستید
واز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
آیینه وبلاگ
http://roumii.blogspot.com/
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس خبرخوان مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://feeds.feedburner.com/KetabdarsShared
براي عضويت در گروه به اين آدرس نامه دهيد:
persianebooks-subscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ