به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۳ آذر ۳, دوشنبه

{خبرنامه کتابهای رایگان پارسی} معرفی چهار کتاب تازه

 

چهار کتاب تازه 


نشر پایان به تازگی کتابی با رویکرد به تاریخ سیاسی اخیر ایران با عنوان " از مهدی بازرگان تا حسن روحانی" و دو کتاب در زمینه فلسفه و فلسفه هنر با عنوان "فکر فلسفی در گستره هنر" و سنت ترجمه آثار فلسفی در ایران"منتشر کرده است. کتاب دیگر نشر پایان با عنوان "دموکراسی و جامعه باز"، درنگی بر موانع گذار به دموکراسی در ایران است که همزمان با این سه کتاب منتشر شده است.

 از مهدی بازرگان تا حسن روحانی

برآمدن اولین دولت از دل انقلاب57 یعنی دولت مهدی بازرگان تا آخرین آن در زمان حال، یعنی دولت حسن روحانی، موجب شده که جامعه ایران در ساخت سیاسی و قدرت، شاهد دگرگونی‌هایی باشد. این آمدن‌ و رفتن دولت‌ها و دیگر مسایلی که پیرامون این دولت‌ها رخ داده، رویدادهای سیاسی مهم، استیضاح وزرا و بررسی مواضع فکری و سیاسی و رویکردهای رییسان دولت ها، در قالب کتابی پژوهشی با عنوان «از مهدی بازرگان تا حسن روحانی» به قلم محمود فاضلی‌بیرجندی منتشر شده است. 

فکر فلسفی در گستره هنر

کتاب «فکر فلسفی در گستره هنر» اثر تازه محمد ضیمران، استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه و فلسفه هنر از دیگر کتاب‌هایی است که چاپ و منتشر شده است. ضمیران در این کتاب رویکرد های مدرنیسم و پست مدرنیسم و همین طور نگاه ساختارگرایان و پسا ساختار گرایان به هنر و فلسفه هنر را مورد پژوهش و واکاوی قرار داده است. پیش از این، از این نویسنده کتاب "فلسفه میان حال و آینده" توسط نشر پایان منتشر شده بود.

سنت ترجمه آثار فلسفی

«سنت ترجمه آثار فلسفی» عنوان دیگر کتابی است که در آن سیاوش جمادی، خشایار دیهیمی، کامران فانی و زنده‌یاد محمود عبادیان از نویسندگان و مترجمان فلسفی کشور، در قالب گفت‌وگو، فراز و فرودها و تاریخ ترجمه متون فلسفی به زبان فارسی را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌اند و از این رهگذر سعی در پاسخ به پرسش هایی درباره ترجمه آثار فلسفی در ایران داشته اند.

دموکراسی و جامعه باز

کتاب دیگر «دموکراسی و جامعه باز» نام دارد که نگاهی به موانع فکری، فرهنگی و اجتماعی برای گذار به دموکراسی در ایران دارد. بررسی جایگاه طبقه متوسط در ایران، روشنفکران و دموکراسی و نگرشی به زبان و گفتمان روحانیت و همین طور نسبت دموکراسی و قدرت زور، از جمله مسائلی است که محمدحسن علیپور نویسنده این کتاب به آنها پرداخته است.

 نشانی ناشر در اینترنت: WWW.PAYANPUB.COM

شماره تماس با ناشر: 09122506207

 




--
 محمود فاضلی بیرجندی

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com
---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «کتاب های رایگان پارسی» در Google Group ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای پست به این گروه، ایمیلی به persianebooks@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/persianebooks بازدید کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ