به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۸ مهر ۲۴, چهارشنبه

{خبرنامه کتاب های رایگان پارسی} تازه های خبرنامه کتاب



خبرنامه کتاب های رایگان PERSIANBOOKS


میناموتو (داستان گِنجی) - موراساکی شیکیبو/ دنیس واشبرن / گیل آوایی

Posted: 11 Oct 2019 09:46 PM PDT

میناموتو (داستان گِنجی) - موراساکی شیکیبو/ دنیس واشبرن / گیل آوایی
میناموتو (داستان گِنجی) - موراساکی شیکیبو/ دنیس واشبرن / گیل آوایی

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک
میناموتو (داستان گِنجی) - موراساکی شیکیبو/ دنیس واشبرن / گیل آوایی

برای دریافت رایگان این کتاب لطفا با ای میل زیر تماس بگیرید:
gilavaei@gmail.com



پیشگفتار

اگر بخواهم حس خود را از نوشتن و ترجمه کردن در جمله ای خلاصه کنم، آن جمله شاید این باشد که بهترین پناهِ من و گفتنِ منِ من با من، نوشتن است و جانکاهترینش ترجمه. نوشتن هر چه که باشد از خودم است اما ترجمه امانتیست که باید به هر بیان و ساخت و پرداختِ آن، حواسم باشد. با این حال ترجمه با همۀ چالشهایش، برای من نه تنها یک فرار از حال و هوای هولناک
روزگاریست که بی وقفه بر سرم آوار می شود و خاک مادری می شود کابوس هر لحظه از زمانِ نه فقط بیداری که خواب هم از آن گریزم نیست، بلکه شکیبایی و آرامشی می دهد به من که انگار از کوه بلندی بالا می روم بی آنکه میان صخره های فراگیرِ نفسگیر آن بتوانم بلندبالاییِ کوه را دریابم. ترجمه به من شکیباییِ دلنشینی می دهد. با دل به دریا زدن، آغازش می کنم و هنگام که تمامش می کنم، مستیِ مستانه ای می چِشَم که تلخیِ آغازین آن می شود مزۀ خوشخوشانۀ هر چه بادابادش! و این چنین است که گاه به ترجمه پناه می برم. اینکه چه شود یا شده باشد حتی، باکیم نیست و باز هر از گاهی در حال و هوایی که به جان می آیم از آن، ترجمه ای آغاز می کنم. فرارِ خوبیست ترجمه!
کابوس وا نهادن وُ کوهی بر دوش کشیدن!
و اما ترجمۀ داستان گِنجی را از ماه فوریه شروع کرده ام. این داستان در ۵۴ فصل و بیش از ۸۰۰ صفحه است که آن را دکتر دنیس واشبرن، استاد ادبیات شرق و مترجم فعال زبان ژاپنی به انگلیسی ترجمه کرده است. داستان گِنجی کهن ترین رُمان ادبیات ژاپن است و بیش از ده قرن از نگارش آن می گذرد. شاید همین کهن بودنش مرا به ترجمه آن به زبان فارسی وسوسه کرده
است! به هر روی می کوشم داستان گِنجی به فارسی را در چند جلد منتشر کنم.
ترجمۀ فارسیِ داستان گِنجی از روی متن انگلیسی ست که آن هم ترجمه ای از متنِ ژاپنی ست. به عبارتی ترجمه در ترجمه است. همانطور که همۀ ترجمه هایم از داستانها و هایکوهای شاعران و نویسندگان ژاپنی مانند موراکامی و اوگاوا، ایشی، ماسااوکا، کیوشی و...... ترجمه در ترجمه است!
در ترجمۀ فارسی داستان گنجی هم تلاش کرده ام ساختار اصلیِ ترجمۀ انگلیسی چه بلحاظ معنا و چه بلحاظ درک اولیه از متن ژاپنی توسط دکتر دنیس واشبرن، حفظ شود. در برخی از این فصل هایی که ترجمه کرده ام به اصطلاحات و عباراتی برخورده ام که فکر نمی کنم اصلِ ژاپنیِ آن به انگلیسی بوده باشد. از سوی دیگر به گسست هایی در ترجمۀ انگلیسی برخورده ام که به
هماهنگی یا شاید پیوستگیِ متن لطمه زده است. شاید کهن بودن داستان و پرداختِ داستانیِ آن در آن دوره از تاریخ ادبیات ژاپن چنین بوده باشد ولی هر چه بود و هست، من با پرهیز از اِعمال سلیقه یا برداشتِ من یا حتی بیان و معنا و برداشتی جدای از متن انگلیسی، همانگونه که متن
1 Dennis Washburn

انگلیسیِ بوده به فارسی برگردانده ام. اما تمام زیرنویسی ها و توضیحاتِ آنها از سوی من افزوده شده اند.
و آنچه می خوانید جلد نخست و شامل ۶ فصل است. جلدهای بعدی را هم به همین صورت منتشر خواهم کرد. اینکه چه شود، ماجرایی ست که به خوانندگان وا می گذارم.
من فرارم را کرده ام و شما سرانجام هر فرارم را می خوانید!
تا چه پیش آید و چه در نظر افتد.
با مهر
گیل آوایی
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۵ اکتبر ۲۰۱۹/ هلند

گزارش برگزاری نشست ادبی "عصر نقد داستان" - کمیسیون فرهنگی و کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران

Posted: 11 Oct 2019 09:20 PM PDT

کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران
گزارش برگزاری نشست ادبی "عصر نقد داستان"




--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
کانال تلگرام ما:
https://t.me/persianbooks2
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
 
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com
---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «کتاب های رایگان پارسی» در ‏گروه Google ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای مشاهده این گفتگو در وب از https://groups.google.com/d/msgid/persianebooks/CAJZ-bqgFU7PNyfv_GwcKGELYx%2BHhiP9XFaLvnvON4w1LDvw_EQ%40mail.gmail.com بازدید کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ