به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

persian electronic library ایران ، پژواک تاریخ

 
 

Sent to you by باقر كتابدار via Google Reader:

 
 






در دوران دیکتاتوری محمدرضا ، یعنی از 1328 تا 1357 ، وضع به مراتب از دوران پدرش بدتر و غارت و چپاول ثروت ملی چه از سوی خود محمدرضا و برادران و خواهرانش و چه از سوی خارجی ها به مراتب شدیدتر شد. در دوران محمدرضا بخش عمده ای از درآمد ملی ، از بین رفت و نیست و نابود شد. آنهم یا برای خرید تسلیحات و یا برای استخدام کارشناسان آمریکائی که در اینجا بودند و با حقوق های گزاف ، زندگی شاهانه می کردند. هیچ معلوم هست که در آستانه انقلاب چه ثروت عظیمی از کشور خارج و به آمریکا و اروپای غربی منتقل شد؟
مطلب دیگری که درباره این پنجاه ساله رژیم پهلوی ها باید مورد توجه قرار گیرد این است که این رژیم، هیچ وقت یک پایگاه مردمی در درون کشور نداشت. نه در دوران رضاخان و نه در دوره محمدرضا.
پایگاه مردمی رژیم در تمام این دوران، همان بود که در 28 مرداد به میدان آمد، یعنی اوباش و چاقوکشان و فواحش، که بخشی با پول و بخشی زیر فشار ماموران شهربانی به خیابان ها کشیده می شدند. تظاهراتی که به تمامی ، فرمایشی بود و طی آن، مردم را مجبور به بستن دکان ها و چراغانی کردن معابر و خیابان ها می کردند.کسانی که یکطرفه برخورد می کنند و مرتب تکرار می کنند که ایران در طی این دوران چه پیشرفت هایی کرده است در حقیقت پوشش مناسبی می سازند برای حقایق دیگری که گفته نمی شود، مثل پایگاه اصلی سیاست رژیم پهلوی ها ، وابستگی او به امپریالیسم و اثرات آن که چگونه باعث از بین رفتن و غارت امکانات بسیار بسیار بزرگ کشور شده است. غارت به وسیله غارتگران امپریالیستی و یا نوچه های و وابستگان و عمال داخلی آنان.

گفتگو با تاریخ - نورالدین کیانوری - صفحه 212 - انتشارات نگره

 
 

Things you can do from here:

 
 

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
 
براي قطع اشتراك :
persianebooks-unsubscribe@googlegroups.com
 
با توجه به هماهنگي به عمل آمده با خوانندگان محترم،مطالب وكتابهاي با جهت گيري ضد دولتي وديني براي اين گروه ارسال نخواهد شد
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما موضوع نامه را نيزبطور كامل ذكر كنيد
 
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به تداوم کار ما نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستید
واز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
آیینه وبلاگ
http://roumii.blogspot.com/
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس خبرخوان مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://feeds.feedburner.com/KetabdarsShared
براي عضويت در گروه به اين آدرس نامه دهيد:
persianebooks-subscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ