به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۳ اردیبهشت ۱۰, چهارشنبه

{خبرنامه کتابهای رایگان پارسی} روز جهانی کارگر گرامی باد

با عرض سلام

به بهانه‌ی یکم ماه می - روز جهانی کارگر - متن زیر و کتابی از "جورج اورول" با عنوان «جادّه‌ای به سوی اسکله‌ی ویگان» تقدیم حضورتان می‌گردد

با احترام

من کاپیتالیزم هستم و دختران‌تان را با «باربی» بزرگ کردم، اگر از شما پول برای جراحّی زیبایی طلب می‌کنند جای تعجّب ندارد.
من کاپیتالیزم هستم  و به جهت منافع‌ام صنعت مُد را برای شما ایجاد کردم! نتیجه؟هفتاد و هشت درصد از دختران هفده ساله از ظاهر خود خوشنود نیستند.
من کاپیتالیزم هستم و کافی است زنی با پانزده دقیقه ورق زدنِ یک ژورنال پنجاه درصد به ناخشنودی‌اش نسبت به بدنش افزوده شود.
من کاپیتالیزم هستم و انسان‌ها به جای این که در محل کار خود مشغول باشند، وقتی به جمع تظاهراتِ اعتراض‌آمیز می‌پیوندند من را به جنون می‌کشانند.
در دنیایی که هر لحظه به هرج و مرج ِ آن افزوده می‌شود این معترضینِ سرسخت دیگر چه می‌گویند؟ آیا محصولاتِ جدیدِ شرکت "اَپل" را نپسندیدید؟
من کاپیتالیزم هستم و این که انسان‌های یک جامعه روزانه با پنج و نیم ساعت تماشای تلویزیون اصالتِ خود را از دست می‌دهند من را به هیچ عنوان نگران نمی‌کند.
من کاپیتالیزم هستم و به دلیلِ وجودِ من درگیری‌ها و جنگ و جدل‌های ناشی از  ارث و میراث درمیانِ افرادِ فامیل به وجود می‌آید.
رفتار و منش‌تان را آن‌گونه به لجن کشیده‌ام که به هنگامِ احتضارِ پدرتان تنها چیزی که در فکرتان جولان می‌دهد این است که میراث به چه نسبتی بین برادران و خواهران‌تان تقسیم خواهد شد.
همه‌تان یک مشت دروغ‌گو هستید زیرا مرتّباً به خودتان می‌گویید اگر آن چه را که می‌خواهید به‌دست آورید خوشحال خواهید شد.
در حالی که هر ساله بیست میلیون کودک در جهان از گرسنگی جانِ خود را از دست می‌دهند شما برای آب کردن چربی‌های ناشی از پرخوری‌تان بر روی دستگاه‌‌های "ترِدمیل" عرق می‌ریزید.
 
من کاپیتالیزم هستم و به سببِ وجودِ من  در دنیا ششصد میلیون انسانِ چاقِ ناشی از پرخوری و یک میلیارد و چهارصد میلیون گرسنه وجود دارد.
من کاپیتالیزم هستم و یک کشاورزِ صاحبِ مرزعه‌ی قهوه برای خریدِ یک فنجان قهوه‌ی "استارباکس" می‌بایست درآمدِ سه روزش را صرف کند.
من کاپیتالیزم هستم و هر ساله سه و نیم میلیون انسانِ غربی برای تنوع در سکس با دخترانِ کم سن و سال به کشورهای خاورِ دور سفر می‌کنند.
من کاپیتالیزم هستم و "اقتصادِ بازارِ آزاد" بزرگ‌ترین دروغِ جهان می‌باشد.
من کاپیتالیزم هستم و بیست و چهار درصد آمریکایی‌ها می‌گویند اگر با رد کردن خانواده‌مان میلیاردر می‌شدیم قطعاً این کار را می‌کردیم.
من کاپیتالیزم هستم و روی سخنم با شما زن‌ها است! لطفاً بدون در نظر گرفتن این که تبدیل به یک کالا شده‌اید به فروشگاه "ویکتوریاز سیکرت" بشتابید. این فروشگاه به زودی در ترکیه هم دایر خواهد شد. اطمینان می‌دهم با پرداخت هشتاد دلار برای یک زیرپوش نازک خیلی خوشحال خواهید شد.
من کاپیتالیزم هستم و از شنیدن این که یک نوجوان پانزده ساله برای خرید یک دستگاه "آی‌پاد" کلیه‌ی خود را فروخت از خوشحالی در پوستِ خود نمی‌گنجم.
من کاپیتالیزم هستم و "مَدونا" فقط در لندن صاحب هشت فقره خانه می‌باشد که می‌توان ششصد بی‌خانمان را در آن‌ها اسکان داد.
من کاپیتالیزم هستم و یک نوجوان تایلندی‌ای که در کارخانه‌ی "دیزنی" کار می‌کند برای ورود به "دیزنی‌لند" باید پنجاه و پنج روز کار کند.
قارّه‌ی افریقا به رغم داشتن نود درصد از معادن طلا فقط چهار نفر میلیاردر دارد.
من کاپیتالیزم هستم و از معادن آفریقا سالانه مبلغ هشت و نیم میلیارد دلار الماس استخراج می‌شود که این مبلغ برای نجات این قارّه از فقر و گرسنگی کافی است.
پر درآمدترین ورزشکار دنیا – بازیکنِ گُلف – "تایگر وودز" سالانه هفتاد و هشت میلیون دلار درآمد دارد یعنی در هر ثانیه یکصد و چهل و هشت دلار.
من کاپیتالیزم هستم و می‌دانم که شما عاشق الماس هستید؛ در هندوستان یک میلیون نفر با دستمزدِ روزی یک دلار و بیست سِنت مشغول تولید این الماس‌ها هستند.
مردم دنیا را متقاعد کردم که زن‌های بلوند - زیبا هستند از این رو در قارّه‌ی آسیا سیصد هزار زن به طور یکنواخت از صابون‌ها و پودرهای سفیدکننده استفاده می‌کنند.
من کاپیتالیزم هستم و شصت و چهار از ستاره‌های "هالیوود" که شما از آن‌ها تقلید می‌کنید معتاد به کوکائین می‌باشند.
من کاپیتالیزم هستم و در حالی که هر ساله بیست میلیون کودک در دنیا از گرسنگی تلف می‌شوند شما از این که یک "تی‌شِرت" را دو بار در هفته بپوشید احساس شرم می‌کنید.
هیچ کس از وجود هفت میلیون بی‌خانمان در ایالات متّحده آگاه نیست چون آمریکائی‌هایی را که در تلویزیون می‌بینید همه در خانه‌های دارای استخر زندگی می‌کنند.
من کاپیتالیزم هستم و باز موفق شدم! تمام زن‌ها را با وجود این که کمدهاشان پر از لباس است متقاعد کردم که برای پوشیدن هیچ چیزی ندارند.
پنجاه درصد از مردم دنیا صاحب یک درصد از ثروت جهان هستند.
یک درصد از مردم دنیا صاحب پنجاه درصد از ثروت جهان می‌باشند.
من کاپیتالیزم هستم و بانکداران دوستان صمیمی من هستند.
 
هشتاد و پنج درصد از مردم آمریکا معتقد هستند در صورتِ بهبودِ وضعیت مالی،  حکومت فاشیست را انتخاب خواهند کرد. این است قدرتِ سرمایه!
بسیار تعجّب‌آور است دولتی که شما را از آزادی محروم می‌کند، افکارتان را سانسور می‌کند و در نهایت با سلاح‌های پلیس شما را به هلاکت می‌رساند را شما با دستان خود روی کار می‌آورید.
جای بسی شگفتی است هزینه‌ی روی کار آمدنِ دولتی که شما را مورد ضرب و شتم قرار داده و به زندان می‌افکند را با پرداخت مالیات‌های خود تأمین می‌کنید.
 
چقدر مضحک می‌نماید در حالی که دل‌تان برای "اِیمی واین هاوس" به دلیل اعتیادش می‌سوزد خود نیز درگیر اعتیاد هستید؛ ای بیچارگانِ معتاد به زندگی مصرفی!
روزانه یک هفتم مردم جهان یعنی هشتصد میلیون نفر با شکم گرسنه به رختخواب می‌روند.
یک پنجم مردم دنیا با درآمد روزانه کم‌تر از یک دلار روزگارشان را سپری می‌کنند.
من کاپیتالیزم هستم و شما از کدام خدا سخن به میان می‌آورید؟ به خود بیایید! یگانه خدایی را که می‌پرستید من هستم.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ