به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۴ مرداد ۱۴, چهارشنبه

{خبرنامه کتاب های رایگان پارسی} تالان - احمد ضیا سیامک هروی

دانلود رایگان متن کامل کتاب الکترونیک

تالان - احمد ضیا سیامک هروی

ویراستار: روح‌الامین امینی

طراح جلد: عصمت‌الله احراری

ناشر: نشر زریاب


«تالان» روایت زندگی باشندگان روستاهای «کوه دوشاخ» است؛ منطقه‌ای در هرات و هم‌مرز با ایران. در این روستا‌ها، به روایت نویسنده، مرد کم‌تری می‌توان یافت. جوانان همه رفته‌اند به مرز برای قاچاق مواد مخدر؛ برای قاچاق تریاک. منطقه پر است از زنان بیوه؛ زنانی که شوهران‌شان را «قاچاق تریاک» کشته است و حالا زندگی فلاکت‌باری دارند.


"تالان" روایت زندگی ادهم است. گرگ زخمی که به ­خاطر عشقش "نازخاتون" سال‎ها درگیر جنگ با کشمیرخان بوده است. کسی که عشقش را دریک معامله نابرابر و خیانت‎بار ربوده بوده. حالا فرزند سومش دختر کشمیر خان را فرارداده و جان خود و تمام مردم قریه‎اش را به خطر انداخته است.


ادهم که دو فرزندش را در قاچاق تریاک از دست داده است، نگران پسر سومش است و از دیگر سو نمی‎خواهد دوباره دشمنی دیرینه تازه شود و انسان‎های بیگناه از دو سو کشته شوند. اما شخصی به نام ارتنگ بنا بر کینه‎ شخصی پای رستم قاچاقبر را دراین گیرودار باز می‎کند تا از این طریق به قتل و ویرانی بپردازد و انتقام بگیرد، اما یوسف یکی از سربازان رستم، او را می‎کشد و ارتنگ هم زخمی می‎شود و آخر کار می‎میرد.


دراین رمان، سرنوشت انسان‎ها را طبعیت خشن، حمله‎ گرگ‎ها و قاچاق مواد مخدر تعیین می‎کند. آدم‎هایی که به جز سلاح به چیزی دست نمی‎برند و به جز قتل و کشتار هنری ندارند، به ساده‎گی عاشق می‎شوند و به خاطر عشق‎شان از هیچ جانفشانی‎ دریغ نمی‎کنند. برنده می‎شوند و بازنده می‎شوند و این سرنوشت هی تکرار می‎شود. اما بازنده اصلی این معاملات زنان هستند.


زنان در نقش مادر، زن و خواهر عزیزترین های شان را در جنگ تریاک از دست می‎دهند و یا خود گروگان گرفته می‎شوند؛ مورد تجاوز قرار می‎گرند و یا به ساد‎گی سربه نیست می‎شوند. آنان در بهترین صورت، معشوقه‎های جنگسالارانی قاچاقبر می‎شوند و بازهم سرنوشت محتوم در انتظارشان باقی می‎ماند.


در تالان، پنچ شخصیت زن، محور روایت است. پنج زنی که همه تاراج می‌شوند. چند قاچاقبر بزرگ، که ریشه‌هایی در خارج از دوشاخ هم دارند، حاکم مطلق‌اند. این قاچاقبران از نزدیکی دوشاخ با مرز ایران، سودی بزرگ می‌برند. زبان این قاچاقبران، تفنگ، زدن و کشتن و بستن است. داستان از روایت زندگی ادهم آغاز می‌شود. او دو فرزند خود را در راه قاچاق تریاک از دست داده و حالا در تلاش است که فرزند سومش، قربانی قاچاق مواد مخدر نشود. سلیمان، فرزند ادهم، نیز دستی به چاقاق نمی‌زند. اما او دختری را از قریه‌ای در غرب کوه می‌دزد. این‌جاست که دشمنی‌های دو طرف تازه می‌شود و شخصی به نام علی‌خان از این دشمنی، استفاده ابزاری می‌کند. او هم در راه قاچاق مواد مخدر و هم در راستای تصمیم‌های سیاسی‌اش، از دشمنی ایجاده شده استفاده می‌کند. 

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com
---
‏این پیام را به خاطر این دریافت کردید که برای مبحثی در گروه «کتاب های رایگان پارسی» در ‏گروه Google ثبت‌نام شده‌اید.
جهت لغو اشتراک از این گروه و قطع دریافت ایمیل از آن، ایمیلی به persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com ارسال کنید.
برای پست به این گروه، ایمیلی به persianebooks@googlegroups.com ارسال کنید.
از این گروه در http://groups.google.com/group/persianebooks بازدید کنید.
برای گزینه‌های بیشتر از https://groups.google.com/d/optout بازدید کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ