به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۸۷ خرداد ۲۶, یکشنبه

[farsibooks] Fw: پشت او را خالی کرده و تنهارهایش کرده و حتی نسبت به اظهارات او اعلام انزجار می کنند، غیر اخلاقی و ناجوانمردانه است



 
Darvishalli
 


--- On Sun, 6/15/08, Pirooz Piroozi <pipiroozi@yahoo.ca> wrote:
From: Pirooz Piroozi <pipiroozi@yahoo.ca>
Subject: پشت او را خالی کرده و تنهارهایش کرده و حتی نسبت به اظهارات او اعلام انزجار می کنند، غیر اخلاقی و ناجوانمردانه است
To: "Adamak" <adamak2adamakha@gmail.com>, "Ahmadi" <aaah79@yahoo.com>, "Alireza" <ali_doc0411@yahoo.com>, "Anoosh" <anoosh_resha@yahoo.com>, "Azimi" <sir_azimi@yahoo.com>, "Bassam" <bassam_kurbani2000@yahoo.com>, "Darvish" <darvishalli@yahoo.co.in>, "Davood" <dna3146@gmail.com>, "Elham" <emohammadii@yahoo.com>, "Elham" <emohammadii@yahoo.com>, "GharZadeh" <gharzadeh@yahoo.com>, "H-jallayeriyan" <h_jallayerian@yahoo.com>, "Hamid4578" <hamid4578@gmail.com>, "Hasani" <al_hasani49@yahoo.com>, "HNO" <hno2005@gmail.com>, "Hoseindaee" <hoseindaee@yahoo.com>, "Jaanokherad" <jaanokherad@yahoo.com>, "JJ" <j_mah67@yahoo.com>, "Kasra" <abbasghobadi@yahoo.com>, "Kavir" <kavir_hamid@yahoo.com>, "Keywan" <arash22@versatel.nl>, "Kiani" <kiani109@yahoo.com>, "Kianoosh" <kianoosh641@yahoo.com>, "Lorestan" <lorestan1340@yahoo.com>, "Mahdi" <mrahiminia@yahoo.com>, "Mali" <mali_d2004@yahoo.com>, "Man0ucher" <manoucherhatami@yahoo.com>, "Maryam62" <maryam62ir2003@yahoo.com>, "MF" <manouf@cogeco.ca>, "Mitra" <Mitra_Bassiri@yahoo.com>, "Mostafa" <mostaf_s@yahoo.com>, "Nukamel" <nukamel@gmail.com>, "padrap" <padrap@yahoo.com>, "Payam.Metro" <payam.metro@gmail.com>, "payandehgaan" <payandehgaan@yahoo.com>, "Payman" <p_rajabi@yahoo.com>, "Peggi" <peggijaan@yahoo.com>, "Ramazani43" <ramazani43@yahoo.com>, "Rezvaneh" <rezvaneh_dariush@yahoo.com>, "Rozeyeh" <rozeyeh_ghalb@yahoo.com>, "Sadaf" <abishomal@yahoo.com>, "Saeed polit" <info2lovelylove@yahoo.com>, "sasha" <sasha_poya@yahoo.com>, "Shagaeg Kamali" <s.kamali@gmx.de>, "sohrab nezamzadeh" <sorlyball@yahoo.com>, "sos-help" <kia_rambo@yahoo.com>, "Taheri" <bluesky_mt2005@yahoo.com>, "Tanrisiz" <tanrisiz_atheist@yahoo.com>, "Tina" <trtr085@yahoo.com>
Date: Sunday, June 15, 2008, 9:42 PM


 
رونمائی از چند پرونده، فرافکنی یا بیان واقعیات؟ چاپ

۲۵ خرداد ۱۳۸۷

http://www.akbarala mi.com/content/ view/121/ 71/

 

 رونمائی از چند پرونده، فرافکنی یا بیان واقعیات؟

 

اخیرا فردی بنام "عباس پالیزدار"، اقدام به رونمائی از پرونده هائی کرد که طبق معمول، بجای اینکه اصل موضوع مورد بررسی و یا پاسخگوئی قرار گیرد، همه به انکار روغن ریخته روی آوردند.

ابتدا معاونت پژوهشي مركز پزوهش های مجلس با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد كه وي هيچگاه تحت هيچ عنواني رابطه استخدامي يا همكاري علمي با مركز پژوهشهاي مجلس نداشته است.

"حسن کامران" آخرین رئیس هیئت تحقیق و تفحص ‏ مجلس هفتم از قوه قضاییه، هرگونه ارتباط پالیزدار با این هیئت را تکذیب کرد.

روزنامه دولتی ايران نیز به نقل از یک منبع آگاه هرگونه انتساب عباس پاليزدار به دولت را رد کرده و نوشت « شخصی که اخيراً با عنوان دبير کميته تحقيق و تفحص مجلس شورای اسلامی از قوه قضائيه در دانشگاه ها به سخنرانی می پردازد ، و اتهاماتی را به روحانيون و مديران ارشد نظام منتسب می کند ، هيچ ارتباطی با دولت ندارد. »

"مسعود زريبافان" از نزدیکان و حامیان احمدی نژاد هم برای اینکه از غافله انکار و تکذیب ها عقب نماند،گفت: "پاليزدار" هيچ نسبتي با دولت نهم و ستادهاي انتخاباتي دكتر احمدي نژاد و رايحه خوش نداشته و فعالين ستادهاي ما نيز او را نمي شناسند. وي افزود: به نظر مي رسد اين فرد يا داراي بينشي ضعيف بوده، يا ساده لوحي كرده و يا اينكه از سوي مخالفين، براي تخريب وجهه دولت و دامن زدن به اختلاف بين مسئولان، سخناني را عنوان كرده است.

زريبافان تصريح كرد: سخنان اين فرد به هيچ وجه مورد تاييد دولت و حاميان رئيس جمهور نيست و قطعا ما اينگونه اقدامات تخريبي را تاييد نمي كنيم و نبايد چنين اقداماتي را به حساب حاميان دولت گذاشت.

"مهردادبذرپاش" رئيس ائتلاف رايحه خوش خدمت نيز نسبت دادن فردي به نام پاليزدار به اين ائتلاف توسط برخي رسانه‌ها را‌ شيطنتي براي ايجاد فتنه ارزيابي كرده است.

خبرگزاری فارس هم در ادامه ماموریت ویژه خود برای منحرف کردن افکار عمومی از اصل موضوع، نوشت؛ "آنچه در نظريه كارشناسي نهادهاي نظارتي مورد تاكيد قرار گرفته نشان مي دهد عباس پاليزدار كه اينك خود را در چنگال قانون گرفتار ديده است، رو به جلو فرار كرده و براي پاك كردن دامان خود از تخلفاتي كه انجام داده، به طرح مسائل فرافكنانه و دروغين نسبت به مسئولان نظام پرداخته تا خود را قهرمان مبارزه با مفاسد اقتصادي معرفي كند" و بالاخره همین خبرگزاری به نقل از سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از وضعيت و نحوه عملكرد بانك ملت شعبه سبزه‌ ميدان در خصوص پرداخت تسهيلات به یک شركت لبنياتي منتسب به پالیزدار و به تعویق افتادن وام های ماخوذه این شرکت را منعکس کرد.

بر این اساس به چند نکته اشاره می کنم:

الف- اعضای اصلی هيأت تحقيق و تفحص مجلس را نمایندگان مجلس تشکیل می دهند.اما این هیات ها برای انجام تحقیق و تفحص می توانند از کارشناسان  داخل و خارج از مجلس استفاده کنند. بنابراین اعضای اصلی هیات مذکور که از سوی کمسیون قضائی انتخاب شده بودند را نمایندگان مجلس تشکیل می دادند و بهجويان از کارشناسان اداره قوانین مجلس هم به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص انتخاب شده بود. چند نفر کارشناس هم بصورت تمام وقت و یا ساعتی با این هیات همکاری می کردند.

عباس پالیزدار از جمله کارشناسانی بود که از طریق فاطمه آجرلو نماینده مردم کرج که ظاهرا با او نسبتی هم دارد برای همکاری با وی و دهقان دعوت به کار شد تا به عنوان یکی از کارشناسان کميته تحقيق و تفحص مستقر در سازمان بازرسي کل کشور همکاری کند و اگر حکمی هم به او ابلاغ شده باشد، از سوی خانم آجرلو بوده است. البته تصور نمی کنم که وی اسناد و مدارک لازم برای اثبات ادعاهای خود را در اختیار داشته باشد، اما قطعا اغلب نمایندگانی که عضو هیات تحقیق و تفحص از قوه قضائیه بوده اند خصوص آجرلو به محتویات پرونده ها دسترسی دارند.

 

ب- بعد از این همه آسمان و ریسمان کردن اشخاص مختلف، در این میان تنها نکته ای که مغفول ماند اظهار نظر کردن در مورد صحت و سقم ادعا های مطرح شده بود. هیچیک از منابع مذکور و اشخاصی که نام آنها به عنوان ویژه خوار ذکر شده بود رسما اعلام نکردند که آیا اصل اتهامات مطرح شده صحت دارد یا خیر؟

اساسا فرض می کنیم که پالیزدار در دستگاه های یاد شده هیچ نقش و مسئولیتی نداشته و کوچکترین ارتباطی هم با کمیته تحقیق و تفحص نداشته است. گیریم که پالیزدار خود یک بدهکار و مفسد اقتصادی است، اظهارات او فرافکنانه، فرار رو به جلو و برای پاک کردن دامان خود از تخلفاتی است که انجام داده است و نیز هیچگونه نسبتی هم با دولت و ستاد های رایحه خوش ندارد، بینش او ضعیف بوده و یک ساده لوح است و باز فرض می کنیم که او را برای تخریب وجهه دولت بسیج کرده اند و چنانکه ادعا شده، هدف نهائی وی هم دامن زدن به اختلافات بین مسئولان بوده است، افشاگری های صورت گرفته مورد تائید دولت نیست و تنها منجر به ایجاد فتنه می شود؛ با این وصف آیا طرح مسائل فوق به مفهوم انکار واقعیت هاست؟ آیا ادعاها ی مطرح شده دروغ است و اگر می گوئید دروغ است، کدام بخش آن را تکذیب می کنید ؟ آیا همه اشخاصی که نامشان در این افشاگری ها ذکر شده است، اتهامات منسوب به خود را انکار می کنند؟ اگر چنین است، چرا رسما موضع نمی گیرند؟ گفته می شود که ارائه دلیل بعهده مدعی است و قسم یاد کردن و انکار اتهامات نیز به عهده متهم و منکر می باشد، به این اعتبار آیا اشخاصی که نامشان ذکر شده است، بجای آنکه قوه قضائیه به مدد آنان آید، حاضرند مانند یک شهروند عادی بطور صریح و شفاف سوگند یاد کنند که همه موارد اتهامی دروغ است؟

آیا واگذاری معدن سنگ مرمر دهبید فارس دروغ است؟ آیا واگذاری کارخانه لاستیک دنا با سهل ترین شرایط و منظور کردن تسهیلات ویژه برای باصطلاح خریدار، صحت ندارد؟ آیا پرونده مربوط به جنگل های شمال و حوادثی که متعاقب آن پیش آمد قابل انکار است؟ آیا واگذاری خودرو به اشخاص حقیقی و حقوقی با تسهیلات و تخفیفات ویژه قابل کتمان است؟ آیا پرونده مربوط به بنیاد نهج البلاغه و بنیاد همگرائی اندیشه را می توان انکار کرد؟ آیا مسائلی که در مورد  واعظ طبسی و پرونده المکاسب مطرح می شود را می توان نادیده گرفت؟ آیا وجود شبکه های فامیلی مفاسد اقتصادی در کشور دروغ است؟ آیا قاچاق فراورده های نفتی و سایر کالاها با حمایت برخی از آقازاده ها را می توان نفی کرد؟ آیا وجود سلاطین کالاهائی مانند شکر، پارچه مشکی، زیره و ...و ویژه خواری برخی آقا ها و آقازاده ها را می توان انکار کرد؟ آیا وجود هزاران پرونده سوء استفاده مالی و فساد اقتصادی مربوط به تخلفات شرکت‏های دولتی در حوزه زمین، نفت، صنعت، بانک‏ها، در کمیسیون اصل نود و بازرسی کل کشور را می توان انکار کرد؟

از این گذشته آیا کامران، دهقان، خوش چهره، زاكاني و سایر اعضای اصلی هیات تحقیق و تفحص این پرونده و بویژه فاطمه آجرلو هم حاضرند سوگند یاد کنند که همه اظهارات پالیزدار خلاف واقع است؟ اگر پاسخ منفی است، پس چرا سکوت اختیار کرده اید؟ و اگر پاسخ مثبت است، رسما اعلام کنند که کدام بخش از گفته های پالیزدار واقعیت ندارد.

ج- با وجود تناقض گوئی های اخیر در مورد گزارش سازمان بازرسی کل کشور خطاب به دانش جعفری، فرض می کنیم که عباس پالیزدار موضوع این پرونده، همان پالیزداری است که به بازخوانی برخی از پرونده های ویژه خواری پرداخته است، در این صورت با توجه به اینکه گزارش موصوف در تاریخ  9/8/86 صادر شده است. چرا امروز افشاء و پیگیری می شود؟ چرا بانک ملت پیش از این نسبت به پیگیری مطالبات معوق خود اقدامی نکرده و پس از افشاگری های اخیر بیکباره از خواب بیدار شده است؟ گفتنی است که در جریان اختلاس 123 میلیارد تومانی بانک صادرات هم پس از آنکه پرونده مرتضی رفیقدوست و فاضل خداداد بر سر زبانها افتاد ناگهان بانک صادرات بیادش آمد که اختلاس صورت گرفته و باید به شکایت از متهمین مبادرت کند!

من یقین دارم که اگر برای نخستین بار، همه پرونده ها و ویژه خواری ها بدون کوچکترین ملاحظه و تبعیضی افشاء و رونمائی شود، همگان پی خواهند برد که ریش چه کسانی از دیرباز در گروست و چگونه در این کشور شتر را یکجا با بارش می برند و گرفتار شتر دیدی ، ندیدی و یارکشی ها و بده و بستان ها و مصلحت سنجی های  سیاسی و جناحی می شود و آب از آب هم  تکان نمی خورد.

واقعیت این است که بخش قابل توجهی از افشاگری های پالیزدار بازخوانی و رونمائی گزینشی از برخی پرونده هائی است که از سال های دور در بایگانی های قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور، دادگاه ویژه روحانیت، دیوان عدالت اداری ، کمیسیون اصل نود مجلس، وزارت اطلاعات و نظایر آن خاک می خورد و حتی 10- 15 سال پیش، کم و بیش در نشریاتی مانند سلام، کیهان، صبح و پیام دانشجو هم منتشر شده است.

د- دعوت حساب شده "جامعه اسلامی دانشجویان" دو دانشگاه از پالیزدار برای بیان محتویات برخی از پرونده های گزینش شده، حاکی از یک برنامه از پیش تعیین شده و  جهت دار و ضمنا جانبدارانه بنفع احمدی نژاد در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بوده است. به همین سبب پالیزدار با نادیده گرفتن تخلفات اطرافیان احمدی نژاد و در حالت خوشبینانه اش عدم اطلاع از وقوع چنین تخلفاتی، صرفا به نبش قبر پرونده هائی پرداخت که بصورت حساب شده و جهت دار به او منتقل شده بود. اما در این راستا پالیزدار ناشیانه عمل کرد. او غافل از روابط و مناسبات پیچیده حاکم میان جریانات سیاسی و منافع مشترک آنها، بنحوی به رونمائی پرونده بعضی از شخصیت ها پرداخت که زمینه ائتلاف همه جناح ها و جریانات سیاسی را فراهم و علیه خود بسیج کرد، تا آنجا که حتی کسانی که این اطلاعات را در اختیار او قرار داده بودند جرئت نکردند از او حمایت کنند و وی را تنها گذاشتند. در حالیکه اگر او با تخلفات اطرافیان احمدی نژاد آشنا بود باید صادقانه عمل می کرد و با تفکیک اطلاعات خود در مورد اشخاص مختلف در چند نوبت بتدریج به رونمائی پرونده سوء استفاده های هریک از اشخاص نزدیک به جریانات مختلف از جمله برخی از اطرافیان احمدی نژاد و حتی قانون شکنی ها و حیف و میل های شخص او می پرداخت، تا اینچنین با موضعگیری، مقاومت، انکار و تکذیب مواجه نمی شد.

پالیزدار پیش از هر چیز باید به این واقعیت توجه می کرد که اگر در نروژ، پلیس اقتصادی این کشور، شرکت نفتی استات اویل بزرگترين شرکت فعال در امور نفت و گاز کشورش را به اتهام رشوه دهی به جمهوری اسلامی، 20 میلیون کرون نروژ جریمه و در همین رابطه دو تن از مقامات عالي رتبه استات اويل شامل مديرعامل این شرکت را بازداشت و رسوای خاص و عام می کند، در ایران علیرغم پیگیری های گسترده راقم این یادداشت برای کشف حقیقت، آب از آب تکان نمی خورد و حتی هیچیک از روزنامه ها هم اجازه پرداختن به آنرا بخود نمی دهند! در اینصورت بدیهی است که در این کشور اخلال در امنیت آقایان و آقا زاده ها و از ما بهتران هم اخلال در امنیت ملی محسوب خواهد شد!

قهرا در فضای بسته رسانه ای ایران و فقدان احزاب، نهاد های مدنی و رسانه های مستقل، میل شدید به حاکمیت یکدست و عدم تحمل رقابتی شدن عرصه‌ی قدرت و حاکمیت دوگانه؛ بارور ناکارآمدی و  ساختار و سياست هائی خواهد بود كه از دل آن جز فقر و فساد و تباهی بیرون نمی آید.

در خاتمه آرزو می کنم همه کسانی که پالیزدار را برای رونمائی برخی از پرونده ها تشویق کرده و اطلاعاتی را در اختیار وی قرار داده اند، در شرایط کنونی وی را تنها نگذارند، یقینا مروت و جوانمردی هم چنین ایجاب می کند.

یادداشت

نکته قابل توجه این است که اغلب مواردی که توسط آقای پالیزدار عنوان شده اند (و می دانیم تا حد زیادی صحیح است) از منصوبان رهبری هستند. چرا ایشان به پیشینه و حال افرادی که منصوب می کند توجهی ندارد؟! آیا قحط الرجال است یا موضوع دیگری در میان است؟

ارسال کننده احمد, در تاریخ 26 خرداد 1387 ساعت 07:20

با سلام
از اینکه با شهامت همچنان به راه خود ادامه می دهید به عنوان یک هموطن از شما سپاسگزارم. به نظر بنده اظهارات ایشان به عنوان بیان بخشی از مفاصد اقتصادی که اهم آنها پیش از این به عنوان شایعه در میان مردم پراکنده شده بود هدفی به جز همدسته و همرنگ نشان دادن دولت حاکم با توده مردم و در نهایت جمع آوری رای برای دور بعدی انتخابات ندارد. برداشت من از این فیلم، فیلمی در جهت تبلیغات انتخابی و همچنین تبلیغات سو درباره افرادی که دیگر نقشی در بدنه نظام ندارند می باشد.

ارسال کننده علی, در تاریخ 26 خرداد 1387 ساعت 06:23

همان طور که آقای دکتر اعلمی اشاره کرده اند شنیده ها خبر از آن می دهد که عباس پالیزدار عضو هیات تحقیق و تفحص مجلس هفتم از قوه قضائیه، سخنگو و دبیر هیات امنای خانه صنعت‌کاران ایران ، رییس «دفتر مطالعات زیربنایی» در مرکز پژوهش‌های مجلس هفتم است. و نیز «مشاور کمسیون اقتصادی مجلس هفتم آقای پالیزدار، یک جریان مشخص برای پاکسازی از افرادی درون نظام است که اجازه پروبال گرفتن به احمدی نژآد و کسانی که او را جلو انداخته اند، نمی دهد. همچنین کل این موضوع نمایش است و بس چون با منحرف کردن افکار عمومی و.. در چند روز آینده این طرف آزاد خواهد شد. و فقط جهت جنجال های سیاسی و آماده کردن مردم برای انتخابات می باشد. و صد در صد هم این دوره احمدی نژاد در انتخابات پیروز خواهد شد حتی اگر آقای خاتمی هم باشد. و مردم نیز در انتخابات شرکت نخواهند کرد

ارسال کننده امیر امکانی, در تاریخ 26 خرداد 1387 ساعت 03:26

وباز در این دیر به تماشا خواهیم نشست سناریو تکراری را که قبل از پرداختن به اصل موضوع همین امروز وفرداست که مدارک روان پرشی گوینده را عالیجنابان ارائه دهند.

ارسال کننده اکبر, در تاریخ 25 خرداد 1387 ساعت 23:27

کیست در این دست کزان دور نیست. متاسفانه هر کس بتواند با ... کار کند یا همکارش را نمیشناسد یا دنبال منافع خویش است. نمونه های اخیر زارعی، پالیزدار و رفیق دوست و ... نظام فقط مردم را ... گیر آورده است.

ارسال کننده آراز, در تاریخ 25 خرداد 1387 ساعت 17:19

ارسال کننده محمد شوری‌, آدرس سایت اینجا در تاریخ 25 خرداد 1387 ساعت 16:10

تحلیلم از این جریان آن است که پالیزدار یکی از نزدیکان احمدی نژاد است و به دلیل اینکه احمدی نژاد نمی توانست از این دست افشاگری ها را کند او انجام داده است...به نظر می رسد که احمدی نزاد در انتخابات ریاست جمهوری کمی ترس از خودیها دارد تا اصلاح طلبان.

اعلمی: گرچه حیات سیاسی احمدی نژاد در گرو شعار دادن و تهدید های توخالی به افشاگری و مبارزه با فساد است، اما بعید می دانم که وی شخصا از نزدیکان احمدی نژاد باشد و یا مستقیما با تحریک او به رونمائی از برخی پرونده ها دست زده باشد، به هر روی عمل کسانی که او را بدون پشتوانه لازم به اینکار ترغیب و تشویق کرده و اینچنین پشت او را خالی کرده و تنهارهایش کرده و حتی نسبت به اظهارات او اعلام انزجار می کنند، غیر اخلاقی و ناجوانمردانه است.

ارسال کننده سمیه نصرتی, آدرس سایت اینجا در تاریخ 25 خرداد 1387 ساعت 09:26



Ask a question on any topic and get answers from real people. Go to Yahoo! Answers.

__._,_.___
This is a non-political list.
MARKETPLACE
You rock! Blockbuster wants to give you a complimentary trial of Blockbuster Total Access.
Recent Activity
Visit Your Group
Home Improvement

on Yahoo! Groups

Find tips & tricks

for doing it yourself.

Discover photos

and scrapbooking

groups in the

Familyographer Zone

Cat Zone

on Yahoo! Groups

Join a Group

all about cats.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ