به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۸۷ خرداد ۱۷, جمعه

کتابهای رایگان فارسی Fw: نامه نوجوانی که دوازده روز ديگر اعدام خواهد شد

----- Original Message -----
From: "Isaac Newton" <isa.idea@gmail.com>
To: <persiskiknigi@googlegroups.com>
Sent: Friday, June 06, 2008 1:34 PM
Subject: نامه نوجوانی که دوازده روز ديگر اعدام خواهد شد


>
> ----- Original Message -----
> From: <info@iranpressnews.com>
> Sent: Friday, June 06, 2008 10:32 AM
> Subject: [IranPressNews] IranPressNews (Persian) Update:
>
>
>> نامه نوجوانی که دوازده روز ديگر اعدام خواهد شد
>>
>> June 06, 2008
>>
>>
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>> Link: http://www.iranpressnews.com/source/041262.htm
>>
>>
>>
>> <b>فعالان حقوق بشر در ايران
>>
>> جواني هستم بيست و يکساله ، هنگامي که پا به زندان گذاشتم 16 سال داشتم ،
>> نوجواني بودم که به مانند همه نوجوانان ديگر هنوز از روياهاي کودکانه ام جدا
>> نشده بودم ، هنوز کتابهاي مدرسه ام بود ، هنوز هراس و دلهره کنکور به سراغم
>> نيامده بود ، دلهره شيريني که حسرتش به دلم ماند .
>>
>> طي دعوايي بچه گانه به قصد ميانجيگري وارد شدم تا مبادا سر کسي بشکند يا
>> بيني کسي خون بيايد اما نميدانم چگونه بود که جان انساني در آن غروب سياه که
>> باعث غروب همه آرزوهايم شد گرفته شد . اما نه به همين سادگي ، از آن روز به
>> بعد زمين و زمان دست به دست هم دادند تا مرا از کتابهايم جداکرده و به سوي
>> چوبه دار ببرند ،
>>
>> جوان ناکامي که نميدانم از کجا و به دست چه کسي زخمي شد به بيمارستاني برده
>> شد که حتي امروز هم اتاق جراحي آن آمادگي پذيرش چنين زخمي را ندارد ،
>> بيمارستاني که هنوز توانايي عمل بازقلب را ندارد . عمل بازقلب در چنين
>> بيمارستاني انجام گرفت و منجر به مرگ جوان شد .
>>
>> از روزي که پايم به آگاهي بازشد يا بهتر بگويم ، رفتم که بگويم من هم شاهد
>> دعوا بوده ام روزگار من به گونه اي ديگر ورق خورد و هزاران در پشت سرم بسته
>> شد. مدتي را که در آگاهي به سر برده ام از تلخ ترين روزهاي زندگي ام
>> بود ،روزهاي تلخي که هر شب به مانند کابوسي به سراغم مي آيد . آنقدر شلاق و
>> کتک خوردم ، آنقدر از سقف آويزانم کردند که ديگر اميدي به زنده ماندن نداشتم
>> . هر که از راه ميرسيد من را ميزد ، همراه با سارق و قاتل شکنجه شدم تا يکي
>> از آن شبها ي غيرقابل تحمل به ناچار گفتم هر چه بنويسيد و هرچه بگوئيد امضاء
>> ميکنم ، نيم ساعت بعد کاغذي را جلويم گذاشتند . بدون آنکه بدانم درون آن
>> چيست و چه چيزي نوشته شده بود مجبورم کردند آن را انگشت بزنم ، خدا را شاهد
>> ميگيرم نه کلمه اي نوشتم و نه ميدانم در آن کاغذ چه نوشته شده بود. روز
>> بازپرسي نيز گفتند که من به قتل اعتراف کرده ام ، تا من و خانواده ام به خود
>> آمديم سايه مرگ بر زندگي ام سنگيني کرد . خانواده ام دو وکيل براي من انتخاب
>> کردند که متاسفانه بعداً مشخص شد که هر دو قلابي بوده اند ، يعني کساني در
>> دادگاه از من دفاع کردند که اصلاً وکيل نبودند .
>>
>> پايم به زندان باز شد ، آنهم زنداني که جرم و جنايت از در و ديوار آن
>> ميباريد ، تا به خودم آمدم ديدم نوجواني هستم در ميان دهها مجرم انسان نما .
>> براي حفظ خودم و براي اينکه آرزوهايم قبل از خودم نميرند سالها با در و
>> ديوار و مجرم و زندانبان جنگيدم تا اينکه فريادم به جايي نرسيد ، شبي من را
>> پاي چوبه دار بردند ، هنگامي که قرار شد وصيتنامه ام را بنويسم باور کنيد
>> نميدانستم چه بنويسم . آخر نميدانستم مرگ چيست ، براي من زندگي در همان سن
>> شانزده سالگي ، در همان سني که بايد هنوز سرکتابهايم خوابم ميبرد متوقف شده
>> بود . طناب را به گردنم انداختند ، براي چند لحظه چشمهايم را بستم و خدا را
>> با همه وجود به ياري طلبيدم ، تنها چند ثانيه قبل از اينکه زيرپايم را خالي
>> کنند چون معلوم شده بود هر دو وکيلم کلاهبردار بودند و در روز اجراي حکم
>> حضور نداشتند به کمک وکيلي ديگر موضوع روشن ميشود و در آخرين لحظه اجراي حکم
>> متوقف شد . از پله ها که پائين مي آمدم دوباره کلاس و مدرسه جلوي چشمانم
>> زنده شد ، دوباره احساس کردم که به سوي مدرسه ميروم ، دوباره شوق مدرسه و
>> کتاب و دفتر در دلم زنده شد .
>>
>> اکنون بارديگر در انتظار اجراي حکم هستم ، ديگر از مرگ نمي ترسم ، سالهاست
>> که با آن زندگي کرده ام ، سالهاست که کابوس آن آزارم ميدهد ، سالهاست که قبل
>> از خودم روياهايم را دار زدند ، روزي نيست که به مادرم نگويم شايد اين آخرين
>> تلفنم باشد و روزي نيست که شاهد گريه مادرم نباشم . کم نيستند کساني مانند
>> من که زندگي برايشان در همان سن شانزده سالگي متوقف شده است ، کم نيستند
>> کساني که به هر دليلي امروز و در حالي که هنوز طعم شيرين زندگي را نچشيده
>> اند بايد هر شب منتظر باشند که شايد امشب آخرين شب زندگي اشان باشد ، امروز
>> که اين نامه را برايتان مينويسم هنوز نمي توانم باور کنم که من از مدرسه و
>> دوستانم براي هميشه جدا شده ام ، هنوز نميتوانم باور کنم که من بزرگ شده ام
>> و ديگر نوجواني و کودکي ام به پايان رسيده است ، هنوز نميتوانم باور کنم که
>> تا چند روز ديگر بايد بميرم. هنوز نميتوانم باور کنم که دوباره بايد از همان
>> پله ها بالا بروم و طناب به گردنم بياندازم ، من به اميد زندگي و به اميد
>> آينده توانسته ام خودم را در زندان از هر گونه خطا و خلفي حفظ کنم ، راه
>> دورم نمازخانه و تنها مونسم خداي بزرگ بود که هر روز با او به راز و نياز
>> مينشينم .
>>
>> امروز من به نام خودم و نام تمامي نوجواناني که تعدادمان هم کم نيست سوگند
>> ميدهم تمام کساني را که روياهايشان را در کودکي به چشم ديده اند . از طرف
>> خانواده همه مان تقاضاي رسيدگي به وضعيت مان را دارم ، شرايطي را فراهم
>> آوريد تا پرونده ما و امثال ما در فضايي عادلانه و به دور از خشونت و به دور
>> از شرايط و بخشنامه هاي دست و پا گير و خشکي که شرايط زندگي ما و وضعيت
>> زندانها را ناديده ميگيرد بررسي شود.
>>
>> به اميد زندگي
>> محمد فدايي - متولد 1366
>> زندان رجايي شهر کرج
>>
>> - شايان ذکر است حکم اعدام محمد فدايي، سعيد جزي و بهنود شجاعي سه نوجواني
>> که فارغ از روند دادرسي ، در زمان ارتکاب جرم کمتر از هيجده سال داشته اند و
>> از لحاظ معاهدات بين المللي کودک تلقي ميگردند در ليست اعداميان آخرين
>> چهارشنبه خردادماه مورخه 29/3/87 جهت اجراي حکم قرار گرفته است .</b>
>>
>>
>>
>>
>>
>> --
>> http://www.IranPressNews.com/
>>
>>
>> >>
>>
>


--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي برايتان ارسال شده است.
آدرس براي ارسال نامه:

persiskiknigi@googlegroups.com

براي قطع اشتراك :
persiskiknigi-unsubscribe@googlegroups.com
توجه:
بعضي از نامه هاي گروه ممكن است به قسمت
spam
در
اي ميل شما (بطور اشتباه)وارد شوند
لطفا روزانه قسمت
spam
را هم چك كنيد
وگزينه هاي مذكور را مطالعه كرده ودكمه
not spam
را فشار دهيد

For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/persiskiknigi?hl=en


برای کمک به تداوم کار ما نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستید
(forward)
واز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.


آدرس وبلاگ:

http://persianbooks2.blogspot.com

آدرس خبر خوان وبلاگ:

http://persianbooks2.blogspot.com/feeds/posts/default

آدرس خبرخوان مطالب جالب ديگر تارنماها:

http://www.google.com/reader/shared/05346929471109762493


گروه اطلاع رسانی وبلاگ:

http://groups.google.com/group/persiskiknigi
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ