به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۱ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

خبرنامه کتابهای رایگان پارسی جنگ سحر



جنگ سحر

جنگ سحر از جمله نشریات تک شماره ای و تندرویی است که نه نام ناشر آن در جایی از جنگ قید شده و نه نام گردآورندۀ آن.
این جنگ در سه بخش تنظیم شده است:
در بخش اول مقالات خاش، "تابویی" در پایخت عطش/احمد شاملو، یادداشت هایی دربارۀ یک خصوصیات یک فرهنگ دلال/منوچهر هزارخانی، "میرزا"ی علوی/باقر مومنی، شرکت های تجاری و مسالۀ عرضۀ سهام به مردم/علی اکبر اکبری، و فرهنگ پویا و فرهنگ مومیایی شده(بی نام) به چاپ رسیده است.
یکی از مقالات خوب این بخش " خصوصیات یک فرهنگ دلال " است که نویسنده ضمن اشاره به "اشتوکهاوزن" و "نابغه" جلوه دادنش! و نیز دیگر برنامه های جشن هنر و ..."فرهنگ دلال" را تعریف می کند و می نویسد:"...فرهنگ دلال به مبتذل ترین معنای کلمه بازاری است و جز اصل مقدس "آب کردن جنس" هیچ اصل دیگری را نمی شناسد. فرهنگ دلال معیار و ضابطۀ هنری ندارد، حتی نه در این حد کلی که نابغه را از شیاد تمیز دهد. علت آنست که معیار هنری دست و پا گیر و محدود کننده است، مخالف سیاست"درهای باز" است. از این رو فرهنگ دلال در عین آنکه به طور دقیق از نوعی "منطق تجارتی" پیروی می کند-و درست به مناسبت اینکه از منطقی تجارتی پیروی می کند-موضعی به عمد ضد عقلائی دارد..." و در ادامۀ مقاله با عناوین "فرهنگ دلال فاقد هر نوع خلاقیت هنری است"، "فرهنگ دلال ضد عقل است"، "فرهنگ دلال ضد مردمی است"، "فرهنگ دلال ضد فکر است" بحث خود را دنبال می کند.
در بخش دوم شعرهایی از سیاوش کسرائی/باران نمی تواند، محمدرضا شفیعی کدکنی/ز آنسوی خواب مرداب، سعید سلطان پور/اگر از خواب برآید بیمار، مرثیه ای برای گلگونه های کوچک، شعر بی نام، رضا مقصدی/گل چه تقصیر داردی، آی...، ولادیمیر مایاکوفسکی- ترجمۀ رایا نوزادیان-محمدرضا فشاهی/پل بروکلین، ناظم حکمت - ترجمۀ حسن بایرامی/شاید من، آن که می رود، پابلو نرودا - ترجمۀ بابک رستگار/یک مرثیه، لئوپولد سدارسنگور - ترجمۀ رضا سیدحسینی/توکو-والی، ژیری ولکر - ترجمۀ رضا سیدحسینی/نوازندگان بیمار، بلاگا دیمیترووا - ترجمۀ رضا سیدحسینی/تازگی، تغیر به چاپ رسیده است.
مطالب بخش سوم با عنوان قصه را نیز داستان های واپسین شب آرش/فریدون تنکابنی، آن روز/احمد محمود، جشن روز عاشورا/اصغر الهی، و قزل/نسیم خاکسار تشکیل می دهد.
جنگ سحر در دهۀ 1350 به قطع رقعی و در 180 صفحه منتشر شده و در اوایل انقلاب در هنگامه رونق بازار کتاب های جلد سفید به چاپ دوم و سوم نیز رسیده است. نسخه ای که در دست دارید، از روی یکی از همین نسخ تجدید چاپی تهیه شده و هدیه آقای همایون امامی به باشگاه ادبیات است.

http://www.mediafire.com/?19mn2bademimd8c


--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ