به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۱ آذر ۵, یکشنبه

خبرنامه کتابهای رایگان پارسی دعائم الاسلام في ذكر الحلال و الحرام و القضايا و الاحكام - حضرت قاضي النعمان (فقه شيعيان امامی اسماعيلی)




اساسی ترين تأليف قاضی نعمان در فقه است. در مورد اهميت اين كتاب همين قدر كافی است كه بگوييم؛ امام معز(ع)  آن را ديكته كرد و كوه علمی آن را تدوين نموده بسان چشمه سار به تشنگان حقيقت عرضه كرد. اين كتاب نه تنها مورد توجه شيعه اسماعيليه بلكه مورد توجه شيعيان اثنی عشری هم هست.
اين كتاب اولين كتاب فقه شيعه مي باشد كه
خدمات گرانبهايی به عالم اسلام كرده است. اين كتاب توسط امام معز(ع) به تمامی نقاط امپراطوری اسماعيلی ارسال گشت و دستور داده شد كه براساس آن پايه های اعتقادی و مراسم دينی اين طريقت را استوار سازند. اين كتاب پس از امام معز (ع) مورد تأييد و تأكيد تمامی ائمه طريقت اصحاب دعوت هاديه قرار گرفته است و همگي بر آن به عنوان اصلی ترين و مهمترين كتاب اعتقادي و مذهبي اين طريقت مهر تأييد زدند و خواندن و درك و به كارگيری آن را از جمله واجبات قرار دادند، به طوری كه مولانا حاكم (ع) در سال 391 هجری قمری نامه ای به يمن براي هارون محمد نوشت و او را در امور حلال و حرام به عمل كردن بر فتاوی كتاب دعائم الاسلام دستور داد و مولانا ظاهر(ع) حكمی صادر كرد كه نگهداری دعائم الاسلام نزد هر شخصي از ضروريات است و حافظ آن مستحق انعام است.

دانلود متن کامل کتاب الکترونیک
دعائم الاسلام في ذكر الحلال و الحرام و القضايا و الاحكام  - حضرت قاضي النعمان (فقه شيعيان امامی اسماعيلی)
سخن ناشر
يادداشت مترجم
مقدمه
پيشگفتار
کتاب ولايت
کتاب طهارت
کتاب نماز

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.ru
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ