به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۸۷ اردیبهشت ۳۰, دوشنبه

[farsibooks] Fwd: Stories and Reports - 19 May - 30 Ordibehesht



---------- Forwarded message ----------
From: <radiofarda@list.radiofarda.com>
Date: 2008/5/19
Subject: Stories and Reports - 19 May - 30 Ordibehesht


خبر نامه وب سایت رادیو فردا


05/19/2008

فیلتر شکن امروز رادیو فردا:

moradtapeh.com

If the text below is unreadable
Please change your browser encoding to Unicode (UTF-8), by selecting view then encoding in your browser


رئیس سابق آگاهی شیراز کشته شد

روزنامه کيهان ، خبر داده که فرمانده سابق اداره آگاهی شيراز توسط افراد ناشناس به قتل رسيده است.

به نوشته اين روزنامه ، سرهنگ «محمد زنگنه» از افسران ارشد نيروی انتظامی و  رئيس قبلی اداره آگاهی شهرستان شيراز  که مذدتی پیش بازنشسته شده بود در ساعت يک و نيم بامداد جمعه هنگامی که مشغول پارک کردن خودرو در پارکينگ منزلش بود ، توسط افراد ناشناسی مورد حمله قرار گرفته و براثر اصابت چند گلوله به قتل رسيده است.

کيهان نوشته که همسر اين فرد نيز در سال ۸۰ در مقابل منزلش مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته ، و براثر اصابت گلوله به قتل رسيده بود.




انفجار شیراز؛ ضعف خبری یا دروغ به افکار عمومی؟

تقريباً يک ماه پيش، وقتی خبر انفجار حسينيه سيدالشهدای شيراز متعلق به کانون اسلامی رهپويان وصال منتشر شد، مسئولان محلی و مقام های جمهوری اسلامی عمدی بودن اين حادثه را منتفی دانستند.

حتی دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی با انتشار بيانيه ای اعلام کرد که کارشناسان و نمايندگان ارشد اين شورا پس از بررسی های دقيق ميدانی، وجود مهمات جنگی موجود در غرفه يادمان شهدای حسينيه را به عنوان علت اصلی اين حادثه تشخيص داده اند.

اين مسئله از همان ابتدا توسط محمد انجوی نژاد، دبير ستاد نماز جمعه استان فارس و سخنران اصلی همايش های اين حسينيه، تکذيب شد.

۲۵ روز بعد، در حالی که اين ماجرا می رفت تا رنگ کهنگی بگيرد و همزمان با سفر رهبر جمهوری اسلامی و هيئت دولت به شيراز، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگيری تعدادی از عوامل بمبگذاری خبر داد.

محمد انجوی نژاد نيز که سخنرانی های اخيرش را به اين مسئله اختصاص داده بود، اين خبر را برای اعضای کانون اسلامی رهپويان وصال همراه با يک نتيجه گيری اخلاقی، نقد کرد.

محمد انجوی نژاد در اين زمينه گفت: «پرونده بازجويی تکميل شده است و آنها اعتراف کرده اند. فقط بازسازی صحنه جنايت در حسينيه باقی مانده است و بعد انشاء الله محاکمه می شوند و مسلماً حکم اين گونه افراد اعدام است. مکان اعدام نيز در همين مکانی است که جنايت را مرتکب شده اند.»

اما اکنون در تازه ترين اظهارات غلامحسين محسنی اژه ای، وزير اطلاعات جمهوری اسلامی، تعداد بازداشت شدگان به ۱۵ نفر رسيده است.

آقای محسنی اژه ای که در همايش دادستان های سراسر کشور سخن می گفت، عصر حاضر را عصر اطلاعات دانست و تنها راه مقابله را با آن چه که او «تهديد نوين» ناميد، بازنگری دراستراتژی و تاکتيک ها دانست.

مسئله ای که به اعتقاد ماشاء الله شمس الواعظين، سخنگوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در ايران، صداقت رسانه ها در برخورد با افکار عمومی را به زير سؤال برد.

شمس الواعظين به راديو فردا می گويد: «اين توجيه عقلانی به حساب می آيد ولی صادقانه نيست. در هر واقعه ای که اتفاق می افتد، بايد توليد اطلاعات و مجرای توليد اطلاعات  درست باشد. اين مسئله، مسئوليت نهاد امنيتی را از اين که به ماجرا رسيدگی کند و سر نخ آن را پيدا کند، معاف نمی دارد.»

به گفته وی، «اتفاقی که در شيراز افتاد را می توان در يک جمله چنين توصيف کرد که دستگاه رسانه ای و امنيتی کشور با هم هماهنگ شدند.»

آقای محسنی اژه ای، عوامل بمبگذاری شيراز را مرتبط با شبکه ای به نام «يورو- تی وی» دانسته است. احتمالاً منظور وی شبکه فارسی زبان «يور- تی وی» است که توسط شخصی با عنوان فتح الله منوچهری که با نام تلويزيونی فرود فولادوند فعاليت می کرد، در انگلستان اداره می شد.

اداره کنندگان اين شبکه، به پخش مطالبی در مخالفت با دين اسلام و حکومت جمهوری اسلامی می پرداختند.

آقای اژه ای سپس از بريتانيا و آمريکا، به عنوان جريان های پشت پرده حوادث اخير در ايران نام برد. مسئله ای که حتی در آخرين گفته های سخنران هميشگی حسينيه سيدالشهدا نيز به چشم می خورد.

محمد انجوی نژاد در اين زمينه گفته است: «يکی از توطئه های که اين چند روز احساس می کنم ممکن است بين ما شکل بگيرد، اين است که نفرت شما را از آمرين و بانيان و آمريکا و اسرائيل، به سمت کسانی ببرند که حرف هايی در مورد اين حادثه زده اند. نفرتت را به سمت آمريکا ببر، نفرتت را به سمت اسرائيل ببر، نفرتت را ببر سمت کسانی که اين گونه جنايات را مرتکب می شوند.»

در اين باره ماشاءالله شمس الواعظين معتقد است که «دولت جمهوری اسلامی در گام اول به دنبال قانع کردن افکار عمومی است و به اين وسيله می خواهد با فشارهای ايالات متحده آمريکا و ساير دولت های خارجی در عرصه بين المللی مقابله کند.»

وی افزود: «پرسش اين است که آيا اين قدر وضعيت و سيستم امنيتی کشور ضعيف است که به گفته وزير اطلاعات، آمريکا و انگليس تا مسجد شيراز می توانند نفوذ کنند و بمب انفجاری با چنين ويرانگری کار بگذارند؟ خوب رسماً بگويند، وضعيت ما به جايی رسيده است که نفوذ پذير شده ايم.»

ماشاءالله شمس الواعظين می گويد: «از زمانی که وزارت اطلاعات اعلام کرده که اين ماجرا انفجارعمدی بوده است، افکار عمومی به سيستم رسانه ای کشور فقط پوزخند می زنند. اين مسئله که دولت ناصادقانه برخورد کرده است در جمع بندی های ديگر هم سرايت پيدا می کند و مردم  می گويند، دولت مانند هميشه اين جا هم دروغ گفت. در ايران اين نگاه بين افکار عمومی در مورد دولت، بسيار قوی است.»






--
Sacred cows make the best hamburgers

__._,_.___
This is a non-political list.
Recent Activity
Visit Your Group
Y! Messenger

Quick file sharing

Send up to 1GB of

files in an IM.

Yahoo! Groups

Join a program

to help you find

balance in your life.

Featured Y! Groups

and category pages.

There is something

for everyone.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ