به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۱ شهریور ۱, چهارشنبه

خبرنامه کتابهای رایگان پارسی شادباش رییس‌جمهور هند به مناسبت نوروز یزدگردی

خبرنگار امرداد - اشکان خسرو پور :
رییس جمهور هندوستان، فرا رسیدن نوروز یزدگردی، جشن سال نوی پارسیان را به مردم كشورش شادباش گفت.
پارسیان هند دو جشن نوروز دارند. یكی نوروز جمشیدی كه همچون ایرانیان در نخستین روز فروردین ماه جشن گرفته می‌شود و دیگری، نوروز سال نو كه 22 شهریورماه را زمان برگزاری آن دانسته‌اند.
«پرناب موكرجی»، در پیام شادباش خود، پارسیان هند را برادران و خواهران خود نامیده و از سهم بزرگ این مردم در گسترش سعادت و رفاه در هند سخن به میان آورده است.
رییس جمهور هندوستان، نوروز را جشنی برای آمدن چیزهای نو و رفتن كهنگی‌ها خوانده و ابراز امیدواری كرده كه این جشن،‌زمینه‌ای برای همبستگی بیشتر مردم هند با یكدیگر باشد.
پارسیان هند، نوروز را كم‌وبیش شبیه ایرانیان جشن گرفته و‌ سفره هفت‌سین پهن می‌كنند اما عناصری چون نیشكر، نارگیل جای سیب، سنجد و سماق را در سفره‌ی نوروزی گرفته است. آیین‌های دیگر نوروزی همچون دید و بازدید، اوستاخوانی در آتشكده و... نیز در نوروز انجام می‌شوند.
پارسیان هند امسال نوروز 1382 یزدگردی را پاس می‌دارند. گاهشماری كه این گروه برای محاسبه‌ی زمان برگزاری سال نو به كار می‌برند، گاهشمار یزدگردی است كه گفته می‌شود واپسین گاهشمار زمان ساسانیان است. این گاهشمار پس از مرگ یزدگرد سوم، واپسین شاه دودمان ساسانی در پی به شمار نیاوردن كبیسه دچار دگرگونی‌هایی شد كه در پی آن، نوروز به واپسین روزهای تابستان منتقل شد.

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.co.nz
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ