به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۱ شهریور ۱۰, جمعه

خبرنامه کتابهای رایگان پارسی سرشت شادی - دزموند موریس ، ش. آ




از مقدمه کتاب:
"همیشه از نوشته هاى دانشمندانی که نگاهى علمى و محققانه به موضوع هاى عادى داشته اند لذت برده ام. ما به کمبود تحلیل علمى و نگاه تجربى مبتلا هستیم . بیشتر مشغول کشفیات ذهنى و ادعاهاى فاقد پایه ى آزمایشگاهى و تجربى بوده ایم. وقتى کسى مى خواهد از طبیعت یا زندگى حیوانات یا آثار باستانى یا زندگى مردم ناحیه اى گزارش تلویزیونى یا مقاله تهیه کند، دوربین بر روى اشیا یا عناصر طبیعت ول مى چرخد، گفتار زمینه نیز سخنانى نیمه احساساتى و نیمه ادیبانه است، با توصیف ها و مدح هاى بى مورد و زیا ن بار با یک موسیقى متن صوفیانه یا به عاریت گرفته شده از ونجیلیس و اکسیژن و یانى و غیره. به درون برگ ها، یاخته ها و زیست بوم که راه نمى یابیم هیچ، از راز نهفته در برگ هم نمى توانیم واقعیت هاى علمى پیدا کنیم؛ لذا با مقدارى جملات گوش نواز، فضل فروشانه، ادیبانه و پرتاسه سر و ته قضیه را هم مى آوریم.

آنچه محتاج رشد آنیم دیدگاهى است که افرادى همچون دیویدآتنبارو، دزموند موریس، دیوید سوزوکى، جیمز بورك، جرد دایموند، کونراد لورنس، ماروین هریس، استانلى میلگرام، مالینوفسکى، مارگریت مید، ریچارد لیکى، استیون پینکر، برایان فاگان، ریچارد داوکینز، لستر براون و امثالهم دارند.
در میان اندیشمندان و دانشمندان جهان دزموند موریس جایگاه ویژه اى دارد - رفتارشناسى بزرگ با دیدگاهى نوین، انبوهى از کارها، مقاله ها، کتاب ها و تحقیق هاى علمى که در همه شان از روش تجربى استفاده کرده است."

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.co.nz
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ