به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

خبرنامه کتابهای رایگان پارسی [خبرنامه کتاب های رایگان پارسی] مطالعاتی پیرامون تاریخ ,زبان و فرهنگ آذربایجان - فیروز منصوری


توضیح درباره کتاب از ایرانشهر:
فیروز منصوری، پژوهشگر معاصر در کتاب مطالعاتی درباره‌ی تاریخ، زبان و فرهنگ آذربایجان، به بررسی تاریخ آذربایجان از زمان ورود سلجوقیان تا روزگار معاصر می‌پردازد. او در پژوهش خود، چنان که رسم رویدادنگاران است تنها به ذکر رویدادها نمی‌پردازد، بلکه با ژرف‌نگری در مبادی رویدادهای تاریخی، در جستجوی دقیق برای یافتن علت این رویدادهاست. بدین‌سان او با بررسی تاریخنامه‌های فارسی و ترکی ایران و عثمانی، دیوان‌های شعر فارسی و ترکی و سفرنامه‌های جهانگردان اروپایی، مقاومت آذربایجان در برابر دست‌اندازی‌های روسیه و عثمانی، و پیوستگی فرهنگ آن با فرهنگ ایران را نشان می‌دهد. در گام بعد، او به ریشه‌یابی روند شکل‌گیری چیزی می‌پردازد که در متن‌های سیاسی- اجتماعی ایران معاصر، «مسئله آذربایجان» نامیده می‌شود. کوشش او برای این کار، به کشف و ردیابی فعالیت جریان میسیونری آمریکایی و به دنبال آن، آلمانی و انگلیسی می‌انجامد: در قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم، میسیونرهای مسیحی خارجی به بهانه‌ی تبلیغ دینی و تبشیر، زیر پوشش مدارس اسلامی، و در هماهنگی کامل با روسیه‌ی تزاری، برای تجزیه‌ی فرهنگی آذربایجان، در گام اول، و زمینه‌چینی برای تجزیه‌ی سیاسی آن تلاش می‌کردند.
خواننده با خواندن این کتاب، آگاهی‌های سودمند درباره‌ی آذربایجان و نقش مهم آن در زندگی سیاسی، فرهنگی و تاریخی ایران به دست خواهد آورد و با سیمای درخشان گروهی از بزرگان این سرزمین در مقام مدافعان یکپارچگی ایران آشنا خواهد شد.

دانلود متن کامل کتاب الکترونیک
مطالعاتی پیرامون تاریخ ,زبان و فرهنگ آذربایجان - فیروز منصوری
جلد اول
جلد دوم
 


--
ارسال توسط Bagher Ketabdar به خبرنامه کتاب های رایگان پارسی در 2/20/2012 07:52:00 PM

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ