به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۸۷ تیر ۱۲, چهارشنبه

[farsibooks] SV: ادبستان کاوه* نامۀ دوم مینا به کاوۀ عزیز(برداشت سوم-سكانس اول

با درود

پیش از هر چیز اجازه بدهید که من بگویم که من قدری گیج شده‌ام از این دیرکردی که بعضی از اوقات در پاسخگویی‌ها پیش می‌آید. من نمیدانم که شما اشاره به کدامیک از یادداشت‌های من دارید. در نامه شما، حرف‌های رد و بدل شده پیش‌تر نیامده و مرا باز هم بیشتر سردرگم می‌کند. من شاید بعضی از نامه‌های گروه را نمیگیرم. به هر صورت سعی خواهم کرد حرف خودم را باز هم تکرار کنم.

 

من نخست از تمامی کسانی که احساس میکنند من به آنها توهین کرده‌ام پوزش صمیمانه می‌خواهم. قصد من هرگز این نبوده است. و شما که مرا به این متهم میکنید، مثل بارهای قبل، خواهش میکنم به من بگویید که در کجا و به چه کسانی توهین کرده‌ام تا بار دیگر تکرار نشود. اگر شما بحث و یا انتقاد را توهین میدانید که دیگر جایی برای حرفزدن و استدلال نمیماند. توجه بفرمایید که من از شما خواهش کردم که جایی را که من به دیگران توهین کرده‌ام به من نشان بدهید و اگر چنین چیزی را پیدا نکردید، انتظار دارم که بجای اتهام‌زدن، با شهامت به اشتباه خود اشاره کنید.

 

دوست عزیز، من میدانم که حافظه‌ها کوتاه و ناقص هستند، به همین دلیل بیشتر نامه‌هایم را به گروه در یک فایل نگهداری می‌کنم. من همواره از همه خواسته‌ام با احترام متقابل به اندیشه‌های مخالف برخورد کنند و تلاش خودم هم همین است و همواره از کسانی که از حرف‌های من آزرده می‌شوند، پوزش خواسته‌ام. اما هرگز هم پنهان نکرده‌ام که به باور من دین به عنوان بخشی از فرهنگ طبقه حاکم چون بختکی بر دوش مردم بوده و آنها را در نادانی نگه‌میدارد.

 

صحبت درباره "حقایقی" که شما در نامه زیر آورده‌اید بسیار است. مثلا من بسیار علاقه‌مندم بدانم آن دستورات حکومتی که در مجلس هند (کدام مجلس؟) بر دیوار نقش بسته چیست و چه کسی اینرا گفته. در نامه‌ای قبلا گفته‌بودم که قبل از اسلام زن نه تنها در کشورهای پیشرفته (مثلا ایران که زن به پادشاهی هم میرسیده) حتا در عربستان و در میان همان قبایل وحشی هم مقام والاتری داشته. برای کوتاه کردن حرف من قسمتی از آن نامه را برایتان مینویسم " ... ‌دروغ دوم اینکه زنها پیش از اسلام دارای قدرت بیشتری بوده اند و بعد از آن سرکوب و خانه نشین شده اند. نمونه آنها خدیجه زن اول محمد است که با وجود داشتن برادر، مدیریت اموال پدرش به او سپرده شده بود. یکی دیگر هند است که در میدان جنگ بر علیه مسلمانها حضور دارد و بعد از شکست مسلمانها بنا بر روایات شما، جگر همزه را میخورد. سوره مسد قران مربوط به زن و شوهری است که بر علیه اسلام تلاش میکنند، توجه کنید که هم زن و هم مرد. عایشه نمونه دیگری است که علنا با محمد در می‌افتد و او را دروغگو میخواند و میگوید خدای تو آیه هایی برای توجیه کارهای تو میفرستد. این زن و همینطور فاطمه اگرچه مسلمان بوده اند ولی هنوز تحت تربیت اسلامی و فرهنگ زن ستمی اسلامی نبوده اند. فاطمه هم مثال دیگری است که بر سر ارثیه با عمر جدل کرد که طبق روایات خودتان به سقط محسن ختم میشود. این اسلام وفرهنگ اسلامی است که زنها را ذلیل کرده است. در سالهای نخست اسلام نه حجاب وجود داشته و نه محدودیتهای دیگر... ".

 

من هم کاملا با شما موافقم که باید به اصل مراجعه کرد. اگر چه این تفکر از نظر بسیاری از "علمای" اسلامی معادل کفر است. من هم فکر میکنم بجای رسالات شرعی که غالبا در مورد، خودتان میدانید در مورد چه موضوعاتی است لازم نیست من بگویم، به منبع اصلی و سنت محمدی بپردازیم. شما در کجا خوانده‌اید که اسلام زن را برابر با مرد دانسته و یا گفته که زن سرور خانه و نعمت خانه است و مرد حق ندارد که کمتر از گل به او بگوید؟ من دوست دارم بدانم. ولی اگر شما هنوز دستورات اسلام را در مورد کتک‌زدن، زندانی کردن، تحت قیومیت داشتن، در بیشتر موارد نصف حقوق مرد را داشتن و در برخی موارد بدون حقوق بودن، ناقص بودن و عدم توانایی برخی کارها را داشتن و ... پیدا نکرده‌اید، بگویید تا برایتان بگویم در کجا چنین دستوراتی آمده. عزیز جان، درد این است که مشکل از قانون است نه مجری آن.

 

من پیش از این هم برای راحتی دوستان یک تعدادی پرسش را از دوستان مسلمان که میگویند روشنفکر هستند کرده‌ام و تا کنون پاسخی نگرفته‌ام. باز هم من این پرسش‌ها را برای نمونه مطرح می‌کنم:

1. آیا شما به جن معتقد هستید؟

2. آیا شما به شق القمر معتقد هستید؟

3. آیا شما به معراج معتقد هستید؟

4. آیا شما به آفرینش زمین و آسمان در شش روز معتقد هستید؟

5. آیا شما به شکافتن سقف آسمان معتقد هستید؟

6. آیا شما به تزیینی بودن ستارگان در سقف آسمان معتقد هستید؟

7. آیا شما به هفت طبقه بودن آسمان معتقد هستید؟

8. آیا شما به فرو افتادن شتارگان و خورشید معتقد هستید؟

9. آیا شما به بریدن دست و نقص عضو مجرمین معتقد هستید؟

10. آیا شما حاضر هستید مثلا 700 نفر را در یک روز گردن بزنید؟

11. آیا شما به سنگسار معتقد هستید؟

12. آیا شما به ازدواج یک مرد 50 ساله با یک دختر بچه 7 ساله موافق هستید؟

13. آیا شما حاضرید یک دختر 7 ساله از نزدیکان خود را به عقد مردی بالای 50 سال که دختر بچه های دیگری را هم در عقد خود دارد، در آورید؟

14. آیا شما همفکر با مسلمانهایی از طایفه طالبان هستید که خود را از امت یک میلیاردی میدانید؟

15. آیا شما حاضر هستید مخالفان عقیدتی خود را، مثلا سلمان رشدی، به قتل برسانید؟

16. مطالب عمیق و انسانی قران در کجای قران آمده؟

17. مطالب علمی قران چیست و در کجای قران نوشته شده؟

 

دوست عزیز، امیدوارم که که این پرسشها توهینی بر اعتقادات شما نباشند. اگر این پرسشها توهین تلقی میشوند، دوست دارم بدانم که من چگونه باید آنها را مطرح کنم که توهین به حساب نیایند. آیا به نظر شما اگر کسی بدون اینکه بداند در قران یا سایر کتابهای دینی چه مطالبی وجود دارد و یا بگوید که به آنها اعتقاد دارد و آنها را بدون عیب و نقص و قوانینی ابدی و ازلی بداند، درست فکر میکند؟ آیا اگر کسی این گفته‌ها را با علم و منطق مغایر ببیند باید برای احترام به عقاید کسانی (که نمیدانند به درستی به چه چیزی ایمان دارند) خاموش باشد؟ آیا خاموشی احترام به دیگران است؟

 

شاد و تندرست باشید

 

 

 

  

 


Från: Mj Mj [mailto:tears_smiles61@yahoo.com]
Skickat: den 2 juli 2008 00:20
Till: mandalikhan@yahoo.se
Kopia: Adabestan-Kaveh-Ahangar@yahoogroups.com; persiskiknigi@googlegroups.com; Group; Group; Group; Hasszán Vahebzadeh; Mercede Bahadori; Mitra Bassiri; mitra roohipour; mm jj; Nasim M; solmaz; Shohre Irani; shadi Baghery; Kianoosh Parsi; kianoush; el_206@yahoo.com; mali daghlavi; marry ve; Meghdad; Mokhtar Garmei; Mary; PEZHWAK A; Mona Naseri; Kamal Parham; Mh Shooshtari; mmd.jafari@gmail.com
Ämne:
ادبستان کاوه* نامۀ دوم مینا به کاوۀ عزیز(برداشت سوم-سكانس اول

 

<UTF-8>
سلام
مندلي خان و مندلي خان ها،دوست عزيزي كه اينقدر به عقايد ديگران و علي الخصوص مذهب مي توپي، يك سئوال؟چون شعر در همه اعصار،وسيله خوبي براي مدح پادشاه ها بوده ،پس بايد چيز بسيار مزخرفي باشه،نه؟
چون حكومت هاي زيادي به اسم دين خونريزي كردن پس دين چيزه بديه؟
چون يه كشيش خواب بيت المقدس رو ميبينه و جنگ هاي صليبي به را ميافته،مسيحيت دين خونه؟
چون،يه بابايي بعد از مرگ محمد به ايران حمله كرده،پس دين محمد دين تاخت و تازهستش؟
چرا دستورات زرتشت رو كه ايران رو متحول كرد به ياد نمياريم؟
چرا هيچ وقت گفته نميشه،دستورات حكومتي علي خليفه چهارم اسلام،در مجلس هندوستان نقش بر ديوار شده؟
من هم قبول دارم كه قبل از اسلام ايران تمدن درخشاني داشته با كوروش و داريوش بزرگ،
ولي اين رو هم مد نظر بگيريم كه ايران قبل و بعد از اسلام چند تا نابغه علمي و فلسفي داشته كه قابل رقابت با يونان باشه.
بله،قمه زدن و يك سري سئوالات مزخرف شرعي باعث شرمساري و عقب ماندگيه،ولي قبول كنيم كه اسلام بنيانگذار خذعبلاتي كه طي هزار سال بوجود اومده نيست،براي درك حقيقت بايد به چشمه رفت،نه به آبشخور حيوانات
 اسلام اونيه كه 500 تا قبيله وحشي عرب رو متحد ميكنه،اسلام اونيه كه سياه و سفيد رو برادر اعلام ميكنه،اسلام تو دوره اي كه متمدن ترين دولت ها به زن به عنوان جادوگر،برده جنسي و هزار تا كوفت ديگه نگاه ميكردند همتراز با مردها قرارش ميده،حق كسب از تجارت بهش ميده،(تاريخ فلسفه غرب،برتراند راسل..مطالب بهتري داره.و حتي  ،توئيچل كه يك  ضد مذهب ايده آليست هستش ،بعد از خودشون اسلام رو بزرگترين مكتب فكري دنيا ميشناسه..سري كتابهاي توئيچل كه اكثر جوونها ميشناسنش...
اونهايي كه ميگن زن تو اسلام زندانيه و با هزار تا دليل هم ميگن، چرا نميگن زن محمد بزرگترين تاجر منطقه خودش بود،چرافيمينست ها نميگن در اسلام زن به خواستگاريه محمد رفت ،
چرا نميگن زن تو دستور اسلام نعمت خدا و سرور خونه هست و مرد حق نداره كمتر از گل بهش بگه،،و حتي اجبار كنه كه بايد به بچه ها شير بدي يا غذا بپزي،
مشكل از قانون نيست كه از مجري هاشه،از دولت هم نيست، مشكل از ماست كه بر ماست.. به قول شما،نتيجه ي اينه كه  بدون آگاهي و تحقيق هر چيزي رو ميپذيريم.

با اين وجود به نظر و منطق شما احترام ميگذارم،چرا كه شما بر خلاف خيلي ها خود رو در قبال كشور و مردمش مسئول ميدونيد و رنج ناآگاهي مردم  رو ميخوريد،من  خودم رو باشما هم هدف ميدونم.هرچند،استراتژي هاي متفاوتي داريم،ولي قبول كنيم ملتي كه از هفت هزار سال پيش با دين و مذهب عجين شده هرگز با دو تا فحش مودبانه فرهنگي جا خالي نميكنه،
و  اسلام اونقدر ها هم كه ميگن اَخ نيست.كه اگر بود يك ميليارد پيرو نداشت.

 

__._,_.___
This is a non-political list.
MARKETPLACE

Special offer for Yahoo! Groups from Blockbuster! Get a free 1-month trial with no late fees or due dates.
Recent Activity
Visit Your Group
Check out the

Y! Groups blog

Stay up to speed

on all things Groups!

Family Photos

Learn how to best

capture your

family moments.

Yahoo! Groups

Discover healthy

living groups and

live a full life.

.

__,_._,___

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ