به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۱ تیر ۴, یکشنبه

خبرنامه کتابهای رایگان پارسی دنيا بدون روسيه؟ - یوگنی پریماکوف ، موسسه مطالعات ايران و اوراسيا




به تبع استقبال از كتاب «دنيا بدون روسيه؟» اثر «یوگنی پریماکوف»، نخست‌وزير و وزير سابق امور خارجه روسيه كه به اهتمام و ترجمه موسسه مطالعات ايران و اوراسيا (ايراس) به طبع رسيده، اين موسسه بر آن شده تا متن كامل اين كتاب را طی بخش‌های مختلف در سايت اطلاع‌رسانی خود منتشر كند. در ابتدا پيش‌گفتار و بخش اول اين كتاب در معرض استفاده كاربران قرار می گيرد.

"مشاهده ادبیات موجود در ایران پیرامون تحولات جهان پس از فروپاشی شوروی نشان می‌دهد از نویسندگان و صاحب‌نظران روسی، آثار کمی در این زمینه ترجمه شده است. در این زمینه تفاوت نگاه تحلیلگران غربی و روسی امری است که می‌تواند به شدت بر نگرش‌ها نسبت به تحولات بین‌المللی یاد شده موثر باشد. چنان‌که پریماکف در این کتاب اشاره می‌کند، پس از پايان جنگ سرد، در غرب و به‌ویژه ايالات متحده، علاقه به روسيه در مقام يکي از بازيگران اصلي عرصه‌ی بين‌الملل کاهش يافت.
بنابراین استفاده از منابع غربی در تحلیل تحولات بین‌المللی می‌تواند باعث نادیده گرفتن بخشی از واقعیت‌های موجود در نظام بین‌الملل گردد. پریماکف توجه به چین عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ اقتصادی جهان را یکی از دلایل این امر می‌داند؛ اما در عین حال تاکید می‌کند که این دیدگاه در حال کمرنگ شدن است. آنچه که وی به عنوان عوامل اوج گرفتن مجدد روسیه در عرصه بین‌الملل بر‌می‌شمارد، نه فقط فاکتورهای قدرت نظامی؛ بلکه قابلیت‌های ژئوپولیتیکی و غیر‌نظامی این کشور نیز می باشد."


--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ