به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۱ فروردین ۲۸, دوشنبه

خبرنامه کتابهای رایگان پارسی [خبرنامه کتاب های رایگان پارسی] دیوان فانی سمنانی درویش ظفرعلی


مرحوم شیخ محمد فانی سمنانی فرزند شیخ علی اصغر واعظ سمنانی متولد 9 فروردین 1247 هجری شمسی در سمنان و متوفی پانزدهم فروردین ماه سال 1321 شمسی است.وی از شش سالگی شروع به فراگیری علوم مقدماتی ادبی و علوم دینی و ریاضیات و نجوم  كرد و از محضر اساتیدی چون ملا عبدالرسول مازندرانی و میرزا حسن آشتیانی و شیخ محمد تقی قزوینی و ملا علی منجم اصفهانی و حاج ملا علی سمنانی و میرزا شمس الدین حكیم الهی و میرزا ابوالحسن جلوه  استفاده علمی نمود.
معظم له مجتهد مسلم و جامع معقول و منقول بود و عالمی عامل و حكیمی كامل بود مع الوصف به علوم تحصیلی اكتفا نكرده و در جستجوی علم معرفت و نور مكاشفت برآمد. 
ابتدا به خدمت مرحوم طهماسب قلی خان وحدت كرمانشاهی كه از عرفای نعمت اللهی بود رسیده و ذكر زبانی تهلیل فرا گرفته و مدتی بر آن مراقبت داشت ولی باز هم تسكین نیافته و آتش طلبش افروخته تر شد سلمان وار از هر صاحبدلی همت می خواست تا آنكه سرانجام در سال 1276 شمسی كه عارف ربانی جناب نورعلیشاه گنابادی – قدس سره – از مكه مراجعت و از سمنان عبور  می فرمود به حضور ایشان رسیده و در اولین نظر تسلیم گشته و بر انقیاد سلسله نعمت اللهی گنابادی گردن نهاده و با ثبات قدم تا آخرین لحظه ی حیات پایدار و در انجام وظایف دینی استوار بود.
آن بزرگوار پس از طی مراحل سلوك در سال 1357 قمری از طرف جناب شیخ محمد حسن صالحعلیشاه گنابادی – اعلی الله مقامه الشریف- به اجازه ی ارشاد مفتخر و به لقب – درویش ظفرعلی – ملقب گردید.ایشان قوی البنیه و خوش سیما و بسیار با وقار و جذاب بود.وی در اتصاف به اوصاف حسنه و خصال حمیده و اخلاق پسندیده شهرتی بسزا داشت .در تربیت و تهذیب اخلاق سلاك نفسی مسیحا داشت و در ایام ارشاد ایشان كرامات و خوارق عادات بسیاری از وی بظهور رسید.ایشان قبل از رحلت در مجالسی به رحلت خود اخبار نموده بودند.
منبع

دانلود متن کامل کتاب الکترونیک
دیوان فانی سمنانی درویش ظفرعلی


--
ارسال توسط Bagher Ketabdar به خبرنامه کتاب های رایگان پارسی در 4/17/2012 12:03:00 AM

--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ