به گروه اینترنتی جذاب و پر از اطلاعات و کتابهای جالب کتابهای رایگان فارسی خوش آمدید. از آرشیو ما در پایین صفحه نیز دیدن کنید

۱۳۹۱ اردیبهشت ۹, شنبه

خبرنامه کتابهای رایگان پارسی Fwd: پیانو نواز افغان



---------- Forwarded message ----------
From:


 پیانو نواز افغان- ثریا بهاء

افتخار به نویسندۀ بزرگ و توانا خانم سپوژمی زریاب که توانست دخترش را به لطافت شبنم زریاب روی گلبرگ های ادبیات داستانی بپروراند و این پیروزی سترگ را به خانم زریاب و آقای رهنورد زریاب تبریک می گویم که دخترانی به درخشش زر تربیت کردند٠

 

« پیانو نواز افغان»

برنده جایزه مدیترانه دانشجویان ٢٠١٢  در فرانسه

Librairie le Goût des mots
نوشتۀ واسع محسن

"پیانو نواز افغان"، اولین رمان "شبنم زریاب"- نویسنده جوان افغان، جایزه رمان "مدیترانه دانشجویان برای سال ٢٠١٢" در فرانسه را بدست آورد. این جایزه در شهر مون پلیه در جنوب فرانسه همه ساله از سوی هیأت داوران به یکی از پنج رمانی اهدا می گردد که هر سال از ادبیات زبان فرانسه انتخاب و با رأی دهی نمایندگان دانشجویان بیشتر از ۵٠ مدرسه در جنوب فرانسه بحیث بهترین رمان انتخاب می گردد.

 رمان "پیانو نواز افغان" در رقابت های امسال جایزه "مدیترانه دانشجویان" با چهار رمان برجسته دیگر از نویسندگان فرانسوی زبان به رقابت پرداخت و با رایدهی نزدیک به ۵٠ در صد دانشجویان خواننده این رمان ها، که شمار شان به ١٢۴١ تن میرسید بعنوان بهترین رمان جایزه "مدیترانه دانشجویان ٢٠١٢" انتخاب شد.
 
"شبنم زریاب" در سال ١٩٨٢ در کابل تولد شده و و در اولین سال های کودکی اش در جریان تجاوز ارتش سرخ به افغانستان، با خانواده اش به فرانسه مهاجرت کرده است.
"پیانو نواز افغان"، بازبان ساده و صمیمی آمیخته با طنز، تصویری از روزهای کودکی قهرمان کتاب را در افغانستان و سپس رویارویی او با دنیای ناشناخته و پر از اضطراب مهاجرت در یک کشور بیگانه را به تصویر می کشد.
 
شبنم زریاب، دختر سپوژمی زریاب و اعظم رهنور زریاب است که هردو از پیشگامان ادبیات داستانی افغانستان معاصر بشمار می روند.
  
وی علاوه از نویسندگی در رشته سینما هم فعالیت دارد و سال گذشته فیلم مستند او «من می گذرم»، در فیستیوال "یک سرزمین، یک فیلم" در فرانسه، جایزه بهترین فیلم مستند را از آن خود کرده بود.  


--
اين نامه به دنبال عضو يت شمادرگروه كتابهاي رايگان فارسي ارسال شده است.
آدرس ارسال نامه:
persianebooks@googlegroups.com
برای قطع اشتراك :
persianebooks+unsubscribe@googlegroups.com
 
مطالب وكتابهاي مروج خشونت وتجزیه طلبی و تروریسم ،ضد دولتي وضدديني و کتب قابل خرید دربازاررسمی ایران و کتب چاپ خارج(مشمول کپی رایت) براي اين گروه ارسال نخواهد شد.
لطفا موقع ارسال نامه به گروه حتما این موارد را درنظر بگیرید و لطفا موضوع نامه را نيزبه طور كامل ذكر كنيد
و از نوشتن به رسم الخط فینگلیش پرهیز کنید.
http://groups.google.com/group/persianebooks?hl=en
 
برای کمک به ارتقاء فرهنگ کتابخوانی، نامه های گروه را براي دوستان كتابخوان خود بفرستیدواز آنها بخواهید که در گروه عضو شوند.
وبلاگ ما:
http://persianbooks2.blogspot.com
خبر خوان وبلاگ:
http://feeds.feedburner.com/ketabxaneh
آدرس گزیده مطالب جالب ديگر تارنماها:
http://persianbooks-harfha.blogspot.com
برای یافتن شرایط عمومی وپرسش و پاسخ ها از این آدرس استفاده کنید:
http://book-faqs.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

بايگانی وبلاگ